מזעזע: מריה לוסיה דה אלמיידה ברגה בת ה-36 חולצה על ידי כוחות הביטחון הברזילאים לאחר שנכלאה על ידי משפחתה במשך 16 שנים בחדר מטונף, בגודל של שלושה מטרים על שלושה מטרים, וכל זאת מפני שהרתה בגיל 20 לאחר רומן שניהלה עם גבר. לדברי המשטרה הברזילאית, בחדר שבו שכנה לא הייתה אסלה ולכן הוא הסריח משתן וצואה. כמו כן, לא פעל בו חשמל, ולמעשה, רק נורה אחת האירה מחוץ לחלונה, שננעל במשך רב זמן שהייתה. 



משפחתה של ברגה דאגה גם להתייחס לבתם כמו חיה, כאשר הם דואגים להעביר לה שתי מנות מזון ביום בלבד ולהכריח אותה להישאר עירומה במשך כל שעות היום. מלבד זאת, הם דאגו לשלוח את בנה למשפחה אחרת מיד לאחר הלידה. לפי הדיווח, אמא שלה לא הסכימה עם העונש שהוטל על בתה, אך לא הייתה לה אמירה  בנושא. במהלך השנים האם פיתחה בעיות פסיכולוגיות ובילתה את רב ימיה במיטתה. 



החדר שבו הוחזקה מריה. מלא בשתן ובלי חשמל. צילום: משטרת ברזיל
החדר שבו הוחזקה מריה. מלא בשתן ובלי חשמל. צילום: משטרת ברזיל



"רצה אלינו עם זרועות פתוחות"


בסופו של דבר, ברגה חולצה מהמתחם המרוחק שבו גרה משפחתה, מחוץ לעיירה אורבורטמה, בשלישי במרץ, אם כי הדיווח על כך התפרסם רק לאחר שאחיה בן ה-48, נעצר בגין כליאה בלתי חוקית והזנחה שלה. עם זאת, למרות מעשיו המחרידים העונש המקסימלי שבו יישא יעמוד על שמונה שנים בלבד.


לעומת זאת, אביה, שלפי החשד הוא האדם העיקרי שעמד מאחורי המעשה המחריד, לא יעמוד לדין בשל בריאותו הרופפת.



השוטרים הגיעו לדירה לאחר שקיבלו קריאה אנונימית, שברו את החלונות ומחסומי הדלתות בשביל להיכנס. אחד מהשוטרים שהיו מעורבים בחילוץ אמר: "זה היה חדר קטנטן עם חלון אחד בלבד. הוא היה מאוד מסריח, לח ומלוכלך. כשראתה אותנו היא רצה לעברינו עם זרועות פתוחות".