ג'ארד קושנר, חתנו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ואחד מיועציו הבכירים, מבקר היום (שני) בעיראק יחד עם ראש המטות המשולבים של צבא ארצות הברית, הגנרל ג'וזף דנפורד, כך אמר מקור בממשל טראמפ. הגורם הוסיף שקושנר רצה לראות את עיראק בעצמו ולהביע את תמיכתו לממשלה המקומית.



ראש ממשלת עיראק, חיידר אל עבאדי, נפגש עם טראמפ בחודש שעבר ואמר לאחר מכן שקיבל ביטחונות לתמיכה גדולה יותר של ארצות הברית במלחמה בארגון המדינה האסלאמית. עם זאת הוא הזהיר שעוצמה צבאית לבדה לא בהכרח תספיק. מאז נכנס הנישא טראמפ לתפקידו, ב-20 בינואר, הוא אמר כי יאמץ אסטרטגיה חדשה להבסת דאעש.



אחרי שיחזור מעיראק, צפוי קושנר לקחת חלק בפגישה בין טראמפ לנשיא סין, שי ג'ינפינג. בניו יורק טיימס דווח כי קושנר ושגריר סין בארה"ב, קוי טיאנקאי, ביססו ערוץ תקשורת ביניהם ולמעשה אף סיכמו ביניהם עך ההצהרה המשותפת שיישאו שני הנשיאים.



מאז תחילת כהונתו של טראמפ, הוא ביקר בחריפות את סין. עם זאת, היו אלה קושנר וקוי שהצליחו לקרב בין טראמפ לשי, כשבשיחת טלפון בפברואר התחייב הנשיא האמריקאי לשמור על מדיניות "סין האחת" לגבי טאיוואן.



בסין מבינים שקושנר הוא האיש שהנשיא מקשיב לו. "מאז הנרי קיסינג'ר (היועץ לביטחון לאומי של הנשיא ניקסון-מ"א) בסין משתוקקים להשיג ולשמור על גישה לבית הלבן", אמר אוון מדיירוס, מומחה לאסיה בימי ממשל טראמפ. "גישה למשפחתו של הנשיא ולמישהו שהם רואים כנסיך, זה אפילו יותר טוב".