התחקיר על מסמכי פנמה, שחשף כיצד מנהיגי מדינות, אנשי עסקים וסלבריטאים הסתירו מיליארדי דולרים במקלטי מס, והתחקיר שגילה סדקים בטענותיו של דונלד טראמפ על פעילות הצדקה הנרחבת של הקרן שלו הם בין הזוכים הגדולים של פרסי פוליצר לשנת 2017. השופטים של פרס פוליצר הכריזו ביום שני בערב על הזוכים בפרס השנתי היוקרתי להישגים בעיתונות, בספרות ובהלחנה. ברשתות החברתיות הופצו צילומים של עיתונאים רבים העוקבים בעניין אחר ההודעה כדי לגלות אם הצליחו להיכנס לרשימה המכובדת, שמציינת כעת את שנת המאה.



קונסורציום בינלאומי של עיתונאים חוקרים, שכולל עשרות עיתונים ברחבי העולם, יחד עם רשת העיתונים האמריקאית מקלטצ'י והעיתון מיאמי הראלד, זכו בפרס על עיתונות שמצליחה להסביר נושא מורכב בזכות התחקיר שפרסמו בדיוק לפני שנה על מסמכי פנמה. התחקיר חשף כיצד פירמת עורכי הדין מוסאק פונסקה סייעה למנהיגי מדינות, לפוליטיקאים, לאנשי עסקים ולסלבריטאים להעלים כספים במקלטי מס. "תודה לג'ון דו שאפשר את כל זה", צייץ העיתונאי הגרמני פרדריק אוברמייר, שהיה בין מי שקיבלו את ההדלפה הראשונה על המסמכים הדרמטיים.



העיתונאי דיוויד פהרנטולד מ"וושינגטון פוסט" זכה בפרס על דיווח ברמה הלאומית בעקבות הפרסום שלו, שחשף במהלך קמפיין הבחירות כי קרן הצדקה של טראמפ לא נתנה את התרומות באותם היקפים כפי שטען הנשיא לעתיד, ואף הצליח לחשוף את הקלטת משנת 2005, שבה נשמע טראמפ מדבר בגסות על נשים. כל זאת נעשה לאחר שהעיתונאי פנה לעוקביו בטוויטר כדי שיסייעו לו לחשוף את האמת על עברו של המועמד הרפובליקני.



"פהרנטולד מקבל את הפרס על דיווח עקשני שיצר מודל של עיתונות שקיפה בסיקור של קמפיין פוליטי בעודו מטיל ספק בטענות של דונלד טראמפ על נדיבות כלפי אגודות צדקה", נאמר בהודעת הפרס. פהרנטולד צייץ בתגובה "איזה יום נהדר. תודה לכל מי שסייעו בשנה שעברה. אני מודה לחלוטין".




עיתון שמופץ ב-3,000 עותקים בלבד זכה בפרס



ה"ניו יורק טיימס", חבר קבוע ברשימת הזוכים בפוליצר, סיים עם שלושה פרסים, בהם על דיווח בינלאומי בשל "הדיווח על מאמציו של ולדימיר פוטין להפיץ את עוצמתה של רוסיה בחו"ל, שחשף את הטכניקות שכוללות התנקשות, הטרדות ברשת והשתלת ראיות מפלילות על יריבים".



אחד הזוכים המפתיעים היה העיתון "סטורם לייק טיימס" מעיירה קטנה באיווה, אשר מופעל על ידי בני משפחה אחת, וקיבל פרס על דיווחים שיצאו נגד חברות החקלאות הגדולות באיווה והזיהום בחוות. "אנחנו נמצאים פה כדי לאתגר את מה שאנשים חושבים, ואני חושב שזה מה שכל עיתון טוב צריך לעשות", אמר ארט קאלן, הבעלים והעורך של העיתון שמופץ ב־3,000 עותקים בלבד.