הרשויות המשפטיות בלבנון הודיעו על פתיחת חקירה בחשד להסתה נגד מגישת הטלוויזיה מריה מעלוף, אשר תהתה בחודש שעבר מדוע ישראל אינה מממשת את איומיה ומחסלת את מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה. לפי הפרסומים בלבנון, השופט זיאד אבו חיידר מבית המשפט בביירות הודיע כי מעלוף חשודה בעבירות של הסתה ופרסום אמירות שמסכנות את לבנון ואת התושבים. אם היא תורשע, עלולה העיתונאית לעמוד בפני עונש מאסר של עד שבע שנים.



בעקבות ההחלטה, עבר הטיפול בתיק לידי השופט החוקר הבכיר בביירות, ע'סאן עווידאת שאמור לקבוע את מועדי החקירה. אבו חיידר הבהיר כי אם מעלוף לא תופיע לחקירות כנדרש, הוא יוציא צו מעצר נגדה. מעלוף, שנמצאת בדובאי, לא הגיעה לשלושה סבבים קודמים של חקירה, אולם היא טענה בשבוע שעבר כי בכוונתה לשוב ללבנון בקרוב.



מריה מעלוף, קוראת לישראל לממש את איומיה ולחסל את מזכ"ל ארגון החיזבאללה, חסן נסראללה. בשני ציוצים שפרסמה בלילה שבין שבת לראשון, כותבת מעלוף בדף הטוויטר שלה: "אם ישראל רוצה באמת שלום, אז שתוכיח זאת ותחתום על הסכמים עם חיזבאללה. שכן, עד היום לא נפטרנו מחסן נסראללה, שמשלה אותנו עם מלחמתו נגדה".





בחודש שעבר, עוררה מעלוף סערה כאשר בסדרת ציוצים בחשבון הטוויטר שלה תהתה מדוע ישראל אינה מיישמת את האיום לחסל את מזכ"ל חיזבאללה. "אם ישראל רואה בחסן נסראללה אויב שלה, מדוע אינה מבצעת תקיפה אווירית שתפטור אותנו ממנו, כך אנחנו מאמינים לה והיא מגנה על עצמה?", כתבה.



הדברים עוררו זעם ציבורי בלבנון עם תגובות בוטות כלפי מעלוף, בת העדה הנוצרית מארונית, כאשר בנו של שגריר סוריה בירדן, חיידרה בהג'ת סולימאן, אף קרא לחסל אותה. "הדבר האחרון שאני אומר, 'הנקמה היא ארוחה שאוכלים לאחר שהיא מתקררת'. חבל התלייה אצלנו והאשפה מוכנה", אמר.