הפנטגון הודיע הערב (חמישי) כי צבא ארצות הברית עשה שימוש בפצצה הלא-גרעינית הגדולה ביותר שקיימת במאגרו בפעם הראשונה במסגרת לחימה. לפי הדיווח, הפצצה מסוג GBU-43, שמשקלה כעשרה טון, הוטלה בשעה 19:00 על ידי מטוס תובלה מסוג MC-130 במחוז נאנגהראר שבאפגניסטן, כשהמטרה הייתה מנהרות המשמשות את ארגון המדינה האסלאמית. שון ספייסר, דובר הבית הלבן, אישר את ההפצצה: "כוחותינו הטילו את הפצצה על מנהרות שאפשרו לאנשי דאעש לנוע באופן חופשי באפגניסטן".



תיעוד מ-2009 של ניסוי הפצצה האמריקאית. צילום: טוויטר

הגנרל ג'ון ניקולסון, מפקד הכוחות האמריקאים במדינה המוסלמית, הוא זה שחתם על האישור המיוחד שבעקבותיו נעשה השימוש בנשק הקונבציונאלי האדיר, המכונה "אם כל הפצצות", שיצר מכתש בגודל של יותר מ-300 מטרים באזור. למעשה, הפצצה, שפותחה במהלך מלחמת עיראק ונבחנה לראשונה באימוני הצבא האמריקאי בשנת 2003, כבדה עד כדי כך שניתן להטילה לכיוון המטרה רק באמצעות מצנח ידני. יעודה המבצעי לחדור בונקרים מבוצרים או מנהרות בעומק האדמה. 



ההפצצה המדוברת מגיעה לאחר המתיחות הרבה שנוצרה בין ארה"ב לצפון קוריאה שכללה איומים הדדיים, והשימוש בה מעיד על כוונותיו של הנשיא האמריקאי, דונלד טראמפ, להביא להשמדתו של ארגון הטרור הקיצוני. למעשה, הפיכת הפצצה למבצעית לא הייתה יכולה להיעשות ללא אישור מהנשיא האמריקאי, שמעודכן מידי יום לגבי המתרחש בעולם.


 


ההפצצה האמריקאית באפגניסטן. "אם כל הפצצות". צילום: טוויטר
ההפצצה האמריקאית באפגניסטן. "אם כל הפצצות". צילום: טוויטר