עמנואל מקרון שזכה בנשיאות צרפת הפך תוך כמה שעות לידידם של הצהובונים בעולם. הם נהנים לדווח שוב על הסיפור של הנשיא החדש בן ה-39 שהתחתן עם המורה שלו כשהיה בן 18. הוא למד אצלה כבר מגיל 15 כך שאפשר להניח שמגיל צעיר יותר היה איתה ביחד. בצרפת פורסם סרטון מ-1993 בו נראה התלמיד עמנואל מקרון מופיע במחזה ונושק למורה שלו לתיאטרון - שמבוגרת ממנו ב-25 שנה, והייתה אז בת 40.

בריז'יט טורנו היא כעת בת 64 ותהיה הגברת הראשונה של צרפת. כשהצרפתים טענו שבעלה צעיר מדי מכדי להיות נשיא אמרה בבדיחות: "מזל שהוא רץ עכשיו לבחירות כשאני עוד לא בבית אבות. תארו לכם מה היה קורה אם היה רץ עוד 20 שנה". 

 

 

הסיפור של השניים הרעיד את העיר הקטנה יחסית אמיין המרוחקת 120 קילומטרים מפריס וממוקמת בצפון צרפת. בגיל 17 הוא הבטיח לשאת אותה לאישה כשהייתה עדיין נשואה עם שלושה ילדים, כשאחת מבנותיה למדה באותה כיתה של מקרון. 
 

אחרי שהתגרשה מבעלה היא עברה לפריס כדי להיות לצדו לאחר שהוריו שלחו אותו לשם, אחרי שגילו שהוא מאוהב במורה. לפני כן הם היו משוחחים כל העת בטלפון. השניים נישאו ב-2007 כשהיא הייתה בת 54 והוא בן 29. יש לה שבעה נכדים והוא הסבא החורג שלהם. בצרפת כינו את מקרון "צ'וצ'ו" שפירושו "הפודל של המורה". 

 

 "אין תחום בו הוא לא מצטיין" 

 

טורנו סיפרה על הרגע בו הכירו: "הוא הגיע למבחן במה והתבוננתי בו. התבוננתי בו מהצד והחלטתי שהוא מדהים. היתה לו נוכחות כובשת. הוא לא היה כמו האחרים. הוא תמיד התרועע עם המורים ולא הצעירים בגילו. אף אחד לא יודע מתי הרגע הרגע בו היה קליק בינינו וממש התאהבנו. זה סיפור שיישאר בינינו ושייך רק לנו". 

אחד מתלמידי בית הספר העיד: "טורנו אהבה את מקרון כשהייתה מורה שלו והוא היה כותב לה כל הזמן שירי אהבה והיא היתה מקריאה אותם כל הזמן". לימים העידה: "הכתיבה קירבה אותנו אחד לשני". 

לדבריה, היא ידעה שיש ביניהם פער גילאים גדול, אבל הם היו משוחחים שעות בטלפון: "לאט לאט הוא הצליח להסיר את כל ההתנגדויות שלי ולשכנע אותי להינשא לו". במקומות מסוימים היו טוענים שהיחסים ביניהם הם חטא ופדופיליה. 

טורנו אפילו רמזה שהוא הצטיין במיטה. כשנשאלה על ידי כתב צרפתי לפני שנה האם הוא יכול להיות פוליטיקאי טוב ענתה בשובבות: "אין תחום בו הוא לא מצטיין". 

למרות גילה המתקדם יחסית טורנו הפכה מאז שמקרון התפרסם לאייקון אפונתי והיא נמצאת בכל הופעות האופנה בולטת בשערה הבלונדיני, שיזוף עמוק ומכנסי עור-סקיני. העיתון הצרפתי "ל'קספרס" טען: "היא אף לא אמרה שהיא לא יכולה ללבוש חצאית קצרה. היא מוכנה ללבוש כל דבר ולנסות אותו". כינו אותה גם בובת ברבי מתבגרת. בצרפת תהו איך מקרון מתעסק עם אישה כל כך מבוגרת, וטענו שהנישואים הם כיסוי לכך שיש לו יחסים גם גבר בן 40, אבל הוא הכחיש את הסיפור מכל וכל.