החדשות על פיטוריו של ראש ה-FBI ג'יימס קומי על ידי נשיא ארצות הברית היכו את סוכנות הביון בהלם, וסוכנים רבים התבטאו הבוקר (רביעי) על התחושות הקשות שהם חווים. "אני על סף דמעות, זה כל מה שיש לי לומר", סיפר סוכן ותיק של הארגון לאתר פוליטיקו, לאחר ששמע על הפיטורין ברדיו. סוכן אחר, שפרש לא מכבר אמר: "אין לנו מושג למה זה קרה, שום מושג, אף אחד לא ציפה לזה, כולנו בהלם".



"כולם שואלים 'למה עכשיו?" אמר הסוכן לשעבר, שעבד תחת קומי בחקירות רבות. "אם זה היה קורה מיד אחרי הבחירות, זה היה דבר אחד. כולם חשבו  שזה מה שיקרה, אבל עכשיו, אנשים חושדים שאולי יש קשר לרוסיה". גם במטה ה-FBI קצין בכיר אמר כי המתקן הפסיק לעבוד למעשה וכל הטלפונים בנושא מופנים למשרד המשפטים. בסוכנות ציינו כי אמנם לנשיא יש סמכות לפטר את ראש ה-FBI, אירוע זה נחשב לחריג ביותר והפעם האחרונה שאירע הייתה בשנת 1993, כאשר הנשיא ביל קלינטון פיטר את וויליאם סשנס בשל עבירות אתיות בארגון.



ג''יימס קומי. צילום: רויטרס
ג''יימס קומי. צילום: רויטרס



"ראש ה-FBI ממונה ל-10 שנים כדי להבטיח את עצמאותו מהשפעות פוליטיות", הסבירו בארגון, והוסיפו: "אמנם זה בכוחו של הנשיא לפטר את ראש הארגון, אך דבר זה שמור בדר כלל למבצעי עבירות". 



כזכור, הבוקר הדהים הנשיא טראמפ כשהודיע  לקומי כי הוא מודח מתפקידו. במכתב הפיטורין שכתב טראמפ, הוא טען שקומי "לא יכול להוביל את הבולשת הפדרלית בצורה טובה", והוסיף כי "ה-FBI הוא אחד הארגונים המוערכים ביותר במדינה וזה מסמן התחלה חדשה ביחסים בין הארגון לבית הלבן".