החקירה אודות קשריהם של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ואנשיו עם רוסיה עשויה להפוך לפלילית, כך אמר הערב (חמישי) הסנאטור לינדזי גרהאם, מבכירי המפלגה הרפובליקנית. גרהאם אמר את הדברים לאחר תדרוך שהוא וסנאטורים אחרים קיבלו מסגן התובע הכללי רוד רוזנסטין, שמינה את החוקר המיוחד רוברט מולר, לשעבר ראש ה-FBI. הסנאטור גרהאם הוסיף כי החקירה של התובע המיוחד תפגע בחקירת הקונגרס את הנושא. הסנאטור הדמוקרטי ריצ'ארד בלומנטל, אמר כי החוקר המיוחד יבדוק , בין היתר, אם הנשיא, או מי מאנשיו, שיבשו את החקירה. 



בתוך כך, הנשיא טראמפ ממשיך למתוח ביקורת על מינוי ראש ה-FBI לשעבר, רוברט מולר, לחוקר מיוחד. בהודעה מיוחדת שפרסם, אמר טראמפ כי הוא "מאמין שהמהלך פוגע קשות בארצנו, משום שהוא מראה שאנחנו מפולגים, מבולבלים ולא מאוחדים". לדברי טראמפ, "יש לנו דברים חשובים להתעסק איתם עכשיו: הסכמי מסחר, ענייני צבא, לעצור את הגרעין".

טראמפ הוסיף כי מדובר בתרגיל של הדמוקרטים, בגלל שהפסידו בבחירות. "אני מקווה שזה ייעלם במהרה בגלל שאנחנו צריכים להפגין אחדות אם אנחנו רוצים לעשות דברים נפלאים מול שאר העולם".  

"המינוי שלו פוגע הארצות הברית". רוברט מולר. צילום: רויטרס
"המינוי שלו פוגע הארצות הברית". רוברט מולר. צילום: רויטרס


מוקדם יותר היום אמר הנשיא בטוויטר כי מדובר ב"ציד מכשפות". בציוץ בטוויטר אמר הנשיא: ""עם כל המהלכים הבלתי חוקיים שנעשו בזמן הקמפיין של הילרי קלינטון ובמהלך כהונת אובמה, מעולם לא מונה תובע מיוחד לשם כך", והוסיף לאחר מכן: "זהו ציד המכשפות הגדול ביותר של פוליטיקאי בהיסטוריה האמריקאית".

בהצהרות נוספות, טען טראמפ כי החקירה לגביו לא תוביל לשום מקום: "כמו שאמרתי הרבה פעמים, החקירה תוכיח כי לא היה שום קשר בין הקמפיין שלי לכל סוכנות זרה". אני מצפה שהעניין הזה יסתיים במהירות", הוא הוסיף. לעולם לא אפסיק להילחם למען העם האמריקאי ועל העניינים החשובים ביותר לעתיד המדינה".

היום פורסם כי אחד מבעלי בריתו הקרובים של טראמפ בקונגרס, מנהיג הרפובליקנים בבית הנבחרים, קווין מקארתי, אמר בשיחה פרטית שקיים עם פוליטיקאים רפובליקנים בגבעת הקפיטול והוקלטה, עוד בטרם הגיש טראמפ את מועמדות לנשיאות, כי לדעתו טראמפ "זוכה לקבל תשלומים מנשיא רוסיה ולדימיר פוטין", כך לפי הוושינגטון פוסט.

"יש שני אנשים שאני חושב שפוטין משלם להם כסף, ביניהם טראמפ", אמר מקארתי בהקלטה שקיומה אושר על ידי העיתון והתקיימה במהלך הקמפיין של טראמפ לנשיאות ארה"ב. לפי הדיווחים, מתברר כי פול ראיין, ראש בית הנבחרים האמריקאי, קטע את השיחה מיד לאחריו דבריו של האחרון.

בתוך כך, המועמד המוביל להתמנות לראש ה-FBI במקומו של ג'יימס קומי, שפוטר על ידי טראמפ, הוא הסנאטור לשעבר היהודי ג'ו ליברמן, שהיה מועמד להיות סגנו של אל גור בבחירות לנשיאות בשנת 2000. הנשיא אמר כי הוא קרוב לבחור ראש FBI חדש וכי ליברמן הוא בין המועמדים המובילים.