כוננות גבוהה בבריטניה: המשטרה הבריטית מסרה הערב (רביעי) כי הם בודקים חדש ל'רשת טרור' שהייתה קשורה לפיגוע הקטלני במנצ'סטר ביום שני בלילה, בו נהרגו 22 בנים אדם, ביניהם ילדים. עוד נמסר כי ארבעה בני אדם נעצרו בחשד למעורבות בפיגוע, כולל אחיו הבכור של המחבל, שנעצר בדרום מנצ'סטר. מאוחר יותר, נעצר בלוב גם אביו של המחבל סלמאן עביד.



ב-BBC פורסם כי נמסרו לפני מספר שנים תלונות במשטרה הבריטית על השקפותיו האלימות של המחבל. מאז הפיגוע בריטניה נמצאת ברמת הכוננות הגבוהה ביותר והרשויות במדינה נערכות לאפשרות של פיגוע נוסף. כוחות ביטחון רבים פרוסים באתרים רגישים המכילים בני אדם רבים וכן במרכזי הערים ובאתרי התיירות והמסחר.




זירת הפיגוע במנצ'סטר. צילום: רויטרס
זירת הפיגוע במנצ'סטר. צילום: רויטרס





שרת הפנים הבריטית, אמבר ראד, מסרה: "ההתקפה הייתה מתוחכמת יותר מכמה מההתקפות שראינו בעבר, ונדמה שהוא לא עשה את זה בעצמו". בכיר במשטרה, איאן הופקינס, אמר: "אני חושב שברור מאוד שמדובר ברשת של אנשים. כפי שאמרתי, יש חקירות נרחבות שמתרחשות ברחבי מנצ'סטר רבתי". המשטרה פשטה גם על בלוק של דירות ליד תחנת מנצ'סטר פיקדילי במרכז העיר.




"להיות מחבל מתאבד זה בסדר"




המחבל, סלמאן עביד, בן ה-22, נולד במנצ'סטר להורים שמוצאם מלוב והוא תלמיד לשעבר באוניברסיטת סלפורד. חמיד אל סייד, שעבד באו"ם אמר כי לעביד היה "קשר רע מאוד" עם משפחתו והוריו ניסו אך לא הצליחו לשמור אותו ב"דרך הנכונה". "בסופו של דבר הוא היה תלמיד רע באוניברסיטה, הוא התקשה להסתגל לאורח החיים האירופי".



בן כיתתו לשעבר של עביד סיפר ל-BBC כי היה "ילד מאוד נלהב" אבל גם התרגז על "הדבר הקטן ביותר". האיש, שלא רצה להזדהות, סיפר כי לפני שעזב את בית הספר ב-2011, הפך ליותר ויותר דתי וניתק קשרים עם בני כיתתו.



עובד בקהילה המוסלמית בעיר, שלא רצה להזדהות, סיפר כי הם חששו שעביד תומך בטרור וכי הוא הביע דעה כי "להיות מחבל מתאבד זה בסדר". האיש סיפר כי חבריו התווכחו איתו ואמרו לו שהוא טועה אך הם חששו כל-כך שפנו בעניין למשטרה.