לדן הט, אחיו של מרטין הט בן ה-29 שנהרג במתקפת הטרור שהתרחשה בהופעתה של אריאנה גרנדה ב"מנצ'סטר ארנה", בה קיפחו את חייהם 22 בני אדם, נמאס. עקב ההתבטאויות האחרונות של מנהיגים רבים ובעולם, ושל רבים הציבור הבריטי, הוא החליט לפנות היום (חמישי) לאזרחי הממלכה בדרישה להפסיק להצביע על הקשר בין הפיגוע הקטלני לבין "בעיית הגירה" במדינה.



האחים הט הם מוסלמים שנולדו לאמא טורקית בעיר השנייה בגודלה בבריטניה, למרות שאינם מגדירים עצמם דתיים. "כחצי טורקי אני לא שונה כל כך מהמחבל סלמן עבדי", הסביר הט שהוסיף כי "הרעיון שמישהו עשוי לומר ש'יש לנו בעיית הגירה', מתסכל אותי. איך זו בעיית הגירה? מחבל שנולד בבריטניה הרג אנשים רבים, ביניהם גם אחי החצי-טורקי. בזמן אחר, זה יכול היה להיות ההפך".



תרזה מיי. "מתקשה לקבל את מה שהיא אומרת". צילום: רויטרס
תרזה מיי. "מתקשה לקבל את מה שהיא אומרת". צילום: רויטרס





לדבריו, "אני קצת מתקשה לקבל את מה שתרזה מיי אומרת על סגירת גבולות והקמת חומות כדי לגרום לדברים להישכח, בידיעה מלאה שעבדי הוא יליד הממלכה, דור שני במדינה, שככל הנראה היה בעל מבטא דומה לשלי".



כזכור, מיד לאחר האירוע, אמר נשיא ארה"ב דונלד טראמפ כי האירוע קשור להגירה ההמונית לבריטניה. "יש לעצור את הטרור בתחילתו או שהזוועות שראיתם במנצ'סטר יתרחשו גם במקומות אחרים לנצח", טען אז מנהיג העולם החופשי, שהוסיף גם כי "אלפי אנשים זורמים למדינות שלנו ומתפשטים בהם".