על רקע האיומים של שליט קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, "להרוס את חלומן של מדינות המערב ולהפוך לשליט של המרחב האווירי", העבירה השבוע ארצות הברית מסר ברור למדינה המבודדת, כשביצעה ניסוי מוצלח במערכת ההגנה מפני טילים. 



בניסוי, שאירע ביום שלישי, פגע לראשונה טיל מיירט בטיל בליסטי בין יבשתי, דוגמת אלה שעלולה פיונגיאנג לשגר לעבר ארצות הברית. הטיל המיירט שוגר מבסיס חיל האוויר ונדנברג בקליפורניה, ופגע בטיל המטרה ששוגר מאיי מרשל, שבאוקיינוס השקט. הניסוי היה אתגר גדול משום שטילים בליסטיים בין יבשתיים עפים מהר יותר מטילים לטווח קצר. ב-17 ניסויים קודמים, רק תשעה הוגדרו כמוצלחים. 



מנהל סוכנות ההגנה מפני טילים, אדמירל ג'ים סירינג, אמר כי הניסוי המוצלח מהווה אבן דרך למערכת ההגנה מפני טילים.





לפני כשבועיים וחצי שיגרה קוריאה הצפונית איום ישיר לארצות הברית, כשביצעה ניסוי בטיל המסוגל לשאת ראש נפץ גרעיני ולהגיע לשטח ארצות הברית. בנוסף, גורמים במדינה אמרו כי הם מוכנים להתחיל בייצור של טיל בליסטי לטווח בינוני שיכול להגיע ליפן ולבסיסים אמריקאים בתחומה.

עוד מסרו הגורמים כי זו תגובתם למדיניות האמריקאית וכי ישוגרו בהמשך טילים נוספים. בכלי התקשורת במדינה ציטטו את קים ג'ונג און שאמר כי "שיעור הפגיעות של הטיל מדויק מאוד. מטרת הטילים היא הגנה עצמית".