המשבר במפרץ הפרסי: ארבעה המדינות הערביות שמובילות את החרם על קטאר מתכוונות להחריף את הצעדים נגדה, כך נמסר בהצהרה שפרסמו ערב הסעודית, מצרים, איחוד האמירויות ובחריין. בהצהרה נאמר כי בעקבות סירובה של קטאר להיענות לרשימת הדרישות שהועברה לדוחא על ידן, הן כבר אינן רלוונטיות. לדבריהן, הסירוב משמעותו הוכחה לקשרים של הנסיכות לארגוני טרור. 

כעת, מאיימות ארבע המדינות לנקוט צעדים מדיניים, כלכליים ומשפטיים נגד קטאר. לטענתן, ממשלת קטאר חיבלה במאמצים הדיפלומטיים לפתור את המשבר, והסירוב שלה מעיד על כך שהיא מחבלת ביציבות באזור וביטחונו. 
בתוך כך, בארצות הברית ממשיכים לנסות לפתור את המשבר. ממחלקת המדינה נמסר  כי מזכיר המדינה, רקס טילרסון, יגיע בשבוע הבא לכוויית כדי לדון במאמצים להביא לסיום הסכסוך. אנחנו עדיין מאוד מודאגים מהמצב בין קטאר למעוצת שיתוף הפעולה במפרץ", אמרה דוברת מחלקת המדינה. "אנחנו חוששים שהסכסוך הגיע למבוי סתום ועלו להימשך עוד שבועות ואפילו להחריף". 

מהפנטגון נמסר כי מזכיר ההגנה, ג'יימס מאטיס, שוחח עם עימתו הקטארי והם דנו ב"חשיבות של הרגעת המתיחות בין דוחא למדינות ערב. 

כזכור, המדינות הודיעו על הצעד הדרמטי בשל "תמיכתה של קטאר בטרור", בין היתר בתנועת האחים המוסלמים ובחמאס. בתגובה לכך אמר שר החוץ של קטאר, עבד א-רחמן אל ת'אני, כי "אנחנו תומכים בעם הפלסטיני ומתפלאים איך הפך ארגון חמאס לאשם עבור מדינות ערב. חמאס אולי נמצאת ברשימת הטרור של ארצות הברית, אך זו תנועת התנגדות לגיטימית מצידן של מדינות ערב", אמר.

אל ת'אני טען כי המצור על ארצו נובע מנסיבות שאינן ידועות לו, ולכן כי הוא לא יכול 'להיכנע' להן כעת. "קטאר עומדת על כך שהיא מוכנה למשא ומתן במסגרת מועצת מדינות המפרץ", אמר אל ת'אני, שציין שאמר את הדברים גם בפגישתו עם שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב. הוא הביע ביקורת על מה שכינה 'מהלכים לא חוקיים' נגד ארצו. "לקטאר אין שום דבר להציג כעת, לפני שהיא תדע מה ההאשמות כלפיה, האשמות שהובילו לצעדים שלא נעשו בעבר אפילו כלפי מדינות אויב של המדינות הערביות", אמר.