סוף עצוב לסיפורו של התינוק שהצליח לכבוש את לבבותיהם של מיליוני בני אדם ברחבי העולם: צ'רלי גארד, שהתפרסם בעל כורחו בעקבות המאבק המשפטי חסר הפשרות שהתקיים בין הוריו, שביקשו להשאירו בחיים למרות מחלתו הסופנית, לבין בתי המשפט והרופאים, הלך לעולמו ביום שישי האחרון - שבוע בלבד לפני יום הולדתו הראשון.



קוני ייטס וכריס גארד, הוריו של צ'רלי, הודיעו בקול שבור זמן קצר לאחר מותו כי "הילד הקטן והיפה שלנו נפטר. אנו גאים בך כל כך, צ'רלי". סיפורו של צ'רלי התפרסם לפני מספר חודשים כאשר התברר כי שמונה שבועות לאחר שנולד, הוא אובחן כמי שסובל ממחלה נדירה המכונה "מיטוכונדריאלית", שגורמת לחולשה בשרירים ולנזק מוחי בלתי הפיך. רק 16 מקרים דומים של ילדים הסובלים מהמחלה הגנטית הנדירה ידועים ברחבי העולם.



לאחר שהרופאים הודיעו להוריו של צ'רלי כי אין לבנם סיכויי החלמה, הם המליצו לנתק אותו ממכשירי ההנשמה. למרות זאת, ההורים השבורים הודיעו כי הם מסרבים לבקשה ואף עתרו לבית המשפט בבקשה להטיס את בנם לארה"ב כדי לקבל טיפול ניסיוני, שמעולם לא נוסה על תינוקות. רופאיו של צ'רלי טענו בבית המשפט כי הטסתו לטיפול והארכת חייו באופן מלאכותי "תגרום לו סבל רב". למרות תחינותיהם של ההורים, השופטים קיבלו את המלצת הרופאים והורו לבצע המתת חסד לצ'רלי הקטן. ההחלטה לא ריפתה את ידיהם של ההורים, שהחליטו לעתור לבית המשפט האירופי לזכויות אדם בדרישה לבטל את החלטת בית המשפט הבריטי. 



הוריו של צ'רלי גארד. צילום: AFP


עד מהרה סיפורו של צ'רלי עורר כותרות ברחבי העולם. האפיפיור פרנציסקוס והנשיא האמריקאי דונלד טראמפ הביעו תמיכה פומבית בהוריו של צ'רלי ובמאבקם להצלת חייו של בנם התינוק. קבוצת אזרחים בשם "הצבא של צ'רלי" התגייסה לתמוך במאבקם של ההורים, והצליחה לגייס את הסכום הדרוש להטסתו לארה"ב.

למרות כל מאמציהם, בית המשפט האירופי לזכויות אדם דחה אף הוא את עתירת ההורים וקבע כי אכן יש לבצע המתת חסד לתינוק. ביום שני שעבר הודיעו ההורים כי החליטו לוותר על המאבק להצלת חייו של בנם. כשהם עומדים על מדרגות בית המשפט בלונדון, מסרו ההורים הכאובים את החלטתם והוסיפו בהתרגשות: "אבא ואמא אוהבים אותך כל כך, צ'רלי. תמיד אהבנו ותמיד נאהב. אנו מצטערים כל כך שלא יכולנו להציל אותך. הייתה לנו הזדמנות, אבל לא התירו לנו להעניק לך את ההזדמנות הזו. לילה טוב, ילד". ביום חמישי האחרון הועבר צ'רלי להוספיס, שם הוא נותק ממכשירי ההחייאה ולמוחרת היום נפטר.