הלשכה למלחמה באנטישמיות בצרפת הביעה את אכזבתה וכעסה, לאחר שבית משפט בעיר בוביני, מצפון לפריז, החליט לאשפז במוסד לחולי נפש מוסלמי שניסה לשרוף את בית הכנסת המקומי באמצעות הצתת פחי האשפה במקום. העונש שהיה צפוי למצית הוא עד 15 שנות מאסר.



הלשכה למלחמה באנטישמיות הצביעה על כך שהאיש הוא עבריין המוכר למשטרה, ועד כה לא הועלה מעולם הטיעון שאינו אחראי למעשיו. מדובר, כך נראה, באופנה חדשה אצל רשויות השיפוט בצרפת, שבאה לידי ביטוי גם באשפוז ללא משפט של רוצח המורה היהודייה שרה חלימי, שהתעלל בה וזרק אותה אל מותה מחלון דירתה בקומה השלישית. אפילו נשיא צרפת עמנואל מקרון קרא לרשויות המשפט לשפוך אור על הפרשה.



במקביל, סגרו שלטונות צרפת, פחות משנה לאחר הקמתו, מרכז ניסיוני לדרדיקליזציה, ריפוי מהקצנה, שהקימו בעיירה פונטורני, שנועד למתן באמצעים טיפוליים מוסלמים שנתפסו לקיצוניות יתר. תשעה מטופלים הסכימו לשהות בו, שליש מהמתוכנן, אבל על הסגירה הוחלט לאחר ששניים מן הבוגרים נעצרו בחשד לתכנון מעשי טרור וניסיון לברוח לסוריה. יצוין כי הוצאות הפעלת המתקן הגיעו לכ־100 מיליון יורו. המומחים שהועסקו שם הקימו בינתיים משרדים פרטיים, אך התוכנית להקמת עשרות מתקנים נוספים בנקודות אחרות במדינה בוטלה. לפי אומדן השלטונות כ־2,600 איש נמצאים ברשימת החשודים בפעילות אסלאמית קיצונית בצרפת.



ועוד מחזית הלוחמה בטרור בצרפת, השופטים החוקרים לענייני טרור סיימו סוף־סוף את החקירה בפרשת הפיגוע ליד בית הכנסת ברחוב קופרניק בפריז לפני 37 שנה, שבו נפצעו 20 איש וארבעה נהרגו, ביניהם עמיתתנו עליזה שגריר, זיכרונה לברכה. הממצאים מורים על אחריותו של ארגון החזית העממית לשחרור פלסטין, שפורק בינתיים. אך התביעה הכללית והשופטים חלוקים לגבי אחריותו של הסוציולוג והמחבל הלבנוני מוחמד דיאב, שהוסגר לצרפת ב־2014 על ידי קנדה. השופטים רצו לשחרר אותו כבר כמה פעמים למעצר בית בטענה שאין מספיק הוכחות לנוכחותו בפיגוע, אך התביעה התנגדה וזכתה בינתיים. המשך ההליכים - בעוד 40 יום.