משרד החוץ של ארגנטינה סיפק סדרה של מסמכים על מלחמת העולם השנייה, חלקם קשורים לפושעי מלחמה נאצים, למוזיאון השואה של ארה"ב בוושינגטון. ההעתקים הדיגיטליים של המסמכים כוללים בעיקר מכתבים, מברקים, מאמרי עיתונים, פתקים ודו"חות שמסתכמים בכמעט 40,000 מסמכים. הסכם להעברת המסמכים נחתם ביום שישי בין השר הארגנטינאי לשיתוף פעולה בינלאומי ארנסטו גספרי ונציגת מוזיאון השואה סמנתה קסרטו. 



משרד החוץ של ארגנטינה הפיק 38,779 מסמכים בין 1939 ו-1950. בין המסמכים יש התקשרויות בין ארגנטינה ומדינות המעורבות במלחמה וכן מידע שנשלח משגרירות ארגנטינה בגרמניה.



חלק מהמסמכים כוללים פגישות שנערכו בין הממשלות ב-1944. ארגנטינה שימשה כארץ מקלט עבור רבים מהפושעים הנאצים לאחר מלחמת העולם השנייה, ביניהם אדולף אייכמן, שנתפס על ידי המוסד בבואנוס איירס ב-1960 ונשפט בישראל. גם פושע מלחמה נאצי נוסף, אריך פריבקה, חי במדינה הדרום אמריקאית.



נוכחות הפושעים הנאצים בארגנטינה שבה לאחרונה לכותרות לאחר שמצבור חפצים נאציים התגלה מוקדם יותר החודש בידי המשטרה הפדרלית הארגנטינאית והוגדר כ"חסר תקדים" וכ"גדול ביותר" שנתגלה. כעת נערכת חקירה משפטית שנועדה לאשר את מקורם של החפצים ולגלות כיצד הגיעו לארגנטינה.