פרעה סאנח'ת הוא אחד המלכים המסתוריים ביותר של מצרים העתיקה, והחוקרים עדיין לא הצליחו לגלות את כל הפרטים על דמותו ועל תקופת שלטונו, אולם מחקר חדש שמתבסס על השרידים המיוחסים לו הגיע למסקנה כי ככל הנראה הוא היה הענק המוקדם ביותר בתולדות האנושות.



צוות בהובלתו של מייקל הביכט, חוקר מצרים העתיקה מהמכון להתפתחות הרפואה באוניברסיטת ציריך, שבחן גולגולת שהתגלתה בשנת 1901 ואשר נחשבת כשייכת לפרעה סאנח'ת שחי בסביבות שנת 2,700 לפני הספירה, וכן עצמות נוספות שהתגלו בקבר, מעריך כי גובהו של המלך המצרי הגיע ל־1.987 מ'.



לפי מחקרים קודמים, גובהו של הגבר המצרי הממוצע בתקופה העתיקה היה 1.70 מ', והיה ידוע כי הפרעונים היו גבוהים יותר מאחר שזכו למזון טוב יותר והיו במצב בריאותי טוב יותר משל נתיניהם. הפרעה הגבוה ביותר שתועד עד כה היה רעמסס השני, שחי יותר מאלף שנה אחרי סאנח'ת, ואשר הגיע לגובה של 1.75 מ'.



מהמחקר החדש שהתפרסם בכתב עת רפואי עולה כי בשרידיו של סאנח'ת נמצאו ראיות שמעידות על כך שהוא סבל מענקת, מצב שבו הגוף מפיק יותר מדי הורמון גדילה, תופעה שלא זוהתה עד כה באף מלך מצרי אחר. הביכט ועמיתיו ציינו כי מאחר שהשרידים התגלו בקבר של בני אליטה, ההערכות הן כי ענקים לא סבלו מסטיגמה חברתית ולא נחשבו כמי שנמצאים בשולי החברה.