העיר בולטימור ידועה כאחת האלימות ביותר בארה"ב, כפי שגם תועד בסדרת המופת "הסמויה", והשנה הנוכחית לא הייתה שונה עם יותר מ־200 קורבנות. גם ניסיון של אזרחים לקדם סוף שבוע ללא מקרי ירי הסתיים עם שני קורבנות בנפש. קבוצת תושבים בהובלתה של אריקה בריג'פורד, שבנה החורג ואחיה נפלו קורבן לאלימות, יזמו קמפיין בשם "אף אחד לא הורג אף אחד במשך 72 שעות", אחרי ש־208 בני אדם נהרגו מאז תחילת השנה, עלייה של 20 אחוז לעומת התקופה המקבילה אשתקד. גם המשטרה והעירייה הביעו תמיכה ביוזמה.



הפסקת האש יצאה לדרכה ביום חמישי בחצות והייתה אמורה להימשך עד יום ראשון בחצות. אחרי שכל יום שישי עבר בשלום, הייתה תקווה כי הקמפיין עשוי להצליח, אולם ביום שבת בחמש אחר הצהריים נורה למוות צעיר בן 24 דרומית־מערבית למרכז העיר. חמש שעות לאחר מכן, נרצח גבר בן 37 בתקרית אחרת.



למרות שני מקרי המוות, ברידג'פורד ציינה כי העובדה שחלפו 41 שעות ללא רציחות מעידה כי יש תקווה, והיא הביעה את אמונתה כי הקמפיין הצליח להציל חיים נוספים. "מנהיגי כנופיות אמרו לנו 'אנחנו לא יודעים מאיפה יגיעו היריות בסוף השבוע, אבל אנחנו יכולים לומר לכם מאיפה הן לא יגיעו", סיפרה.



גם במשטרה הביעו סיפוק מסוים. "יש המון שיחות איך להמשיך ולשמור על המומנטום. זה מה שחשוב", אמר דובר המשטרה, טי־ג'יי סמית, שאחיו נרצח בחודש שעבר. "המצב לא ייעלם בן לילה, ואנחנו לא נצא מהמצב הזה בן לילה. דבר אחד בטוח - יוזמי הפסקת האש עשו משהו, הם התחילו תנועה".