קרן אור באפלה: אנחנו כבר מתורגלים לסיפורי זוועה לא פשוטים מצד ארגון דאעש, אשר לא הפסיק להתעלל באוכלוסיה היזידית, אותם כינה כופרי האל. הארגון שם לו למטרה להכחיד את היזידים, ופרט לרצח עם שנעשה, דווחו מעשים רבים של אונס, התעללות, שיעבוד של שפחות ועוד. בתוך כל סיפורי הזוועה, אפשר למצוא גם סיפור מחמם לב.



לאחר שנתפס והיה ברשות המדינה האסלאמית במשך שלוש שנים, הצליח עימאד מישקו טאמו, נער יזידי בן 12, להגיע לקנדה, ולהתאחד עם אמו, אותה חשב שלא יראה יותר לעולם. ביום רביעי האחרון הוא נאסף על ידי משפחתו, שהגיעה לחוף מבטחים, כשהאיחוד היה מלווה כמובן בהמון דמעות והתרגשות.



עימאד הגיע לאחר קמפיין מאסיבי שהתנהל על מנת להביא את הילד לקנדה לאחר שתמונה שלו, מיד לאחר החילוץ, הגיעה גם לקרוב משפחה במקרה, והוא הצליח להעביר אותה לאמו. מיד באותו הרגע החל לחץ גדול על מנת להטיס אותו ולאחד את המשפחה, אשר סבלה מזוועות המלחמה והצליחה להגיע גם היא למדינה בשנה האחרונה.



לעימאד יש עוד חמישה אחים, אשר הצליחו להיחלץ מציפורניו של הארגון האכזר, אך על אב המשפחה ועוד שני אחים גדולים, לא שפר המזל והם נשארו בשבי. האם הצליחה לברוח עם ארבעה מילדיה למחנה פליטים לאחר שנמלטה מסינג'אר, בצפון עיראק, שם שהו בני המשפחה בשבי במשך כשנתיים. לאחר שכבר השלימה עם מותו, היא קיבלה אות חיים, והבינה כי הוא נמצא בידיים בטוחות בצבא העיראקי.



"אני מאוד שמחה, אני מודה לכולם על העזרה, הצלחתם להחזיר את הבן שלי לידיי", אמרה האם בדמעות. האיחוד, שאירע ביום רביעי, גרר תגובות רבות, ומאז כבר החל לנסות ולחזור לחיים נורמליים. סרטון וידאו ששוחרר על ידי המשפחה, מראה את עימאד כשהוא מחייך חיוך רחב ואף מנסה לרכב על אופניים שקיבל במתנה.



הארגונים הכורדיים, אשר מנסים לעזור ליזידים, ובמשך כל הלחימה האחרונה עמדו לצידם, פעלו באופן דיסקרטי על מנת לנסות ולעזור לנער. חלק מהארגונים, אגב, פועלים גם מישראל, שנחשבת לידידה לא רשמית גדולה הן של הכורדים והן של היזידים. : הצלחנו להחזיר את הילד ואמו מהגיהנום. היעד הוא להצליח ולהביא לקנדה 1200 משפחות יזידיות, שיוכלו להתחיל מחדש את חייהם.


המשפחה המאוחדת. צילום: רויטרס