סופו של המחבל שביצע את פיגוע הטרור הרצחני בברצלונה. משטרת ברצלונה אישרה כי היא חיסלה את יונס אבו יעקוב במהלך מבצע משטרתי הערב (שני) בקטלוניה. בשלב זה, רובוט משטרתי בודק האם אבו יעקוב נשא על גופו חגורת נפץ.

מוקדם יותר דווח כי בנוסף לפיגוע, אבו יעקוב חשוד ברצח אדם נוסף בעת שנמלט ממקום הפיגוע. על פי הדיווח, בעיתון "אל פאייס", בעת שנמלט ממקום הפיגוע, רצח אבו יעקוב 14 אנשים בדריסה, נמלט המחבל בעזרת רכב אותו גנב. בנוסף לכך חושדת המשטרה כי אבו יעקוב רצח את בעל הרכב בדקירות.

על פי חקירת המשטרה, הקרבן האחרון בפיגוע, פאו פרז, החנה את רכבו במגרש חנייה כאשר המחבל התנפל עליו, דקר אותו למוות, גנב את רכבו ונמלט מהאזור כאשר גופתו של פרז במושב האחורי של המכונית. במהלך המנוסה דרס אבו יעקוב שוטר במחסום שהוצב במטרה ללכדו, ולאחר מכן נאלץ לנטוש את הרכב ומשם אבדו עקבותיו. 



גל של פיגועי דריסה

כזכור, ביום חמישי האחרון, בשעות הערב המוקדמות, ואן מסחרי בצבע לבן אשר בו נהג אבו יעקוב, דהר במהירות לעבר מאות בני אדם שצעדו ברחוב לה רמבלה בברצלונה. כתוצאה מהפגיעה נהרגו 14 בני אדם וכ-100 נוספים נפצעו. משטרת ברצלונה עצרה שני חשודים בביצוע הפיגוע, והרגו חשוד נוסף במהלך קרב יריות עם המשטרה מחוץ לעיר. מוקדם יותר פרסמה המשטרה תמונה של אחד החשודים, דריס אוקביר, צעיר בשנות ה-20 לחייו בן להורים מהגרים ממרוקו. הרכב המסחרי שבאמצעותו בוצעה הדריסה הוא רכב שכור, בדומה לרכב שבו השתמשו המפגעים בלונדון לפני כחודשיים.

בהודעה שהוציא ארגון דאעש דרך סוכנות הידיעות "אעמק", הוא נטל אחריות על הפיגוע. פיגוע הדריסה הקטלני הצטרף לפיגועים נוספים שאירעו ביבשת במהלך השנה האחרונה וגבו את חייהם של מאות בני אדם, בהם פיגועי הדריסה בניס, בברלין, בלונדון ובשטוקהולם.