לא נרתעת: לאחר תחילת התמרון המשותף בין כוחות הצבא האמריקאי וזה של קוריאה הדרומית, טען היום (שלישי) דיפלומט מקוריאה הצפונית כי "הרפובליקה הדמוקרטית לעולם לא תנהל משא ומתן ביחס לתכנית הגרעין שלה או תיסוג ממנה". מלבד זאת, נמסר מפיונגיאנג כי "ההרפתקה הצבאית המתמשכת של קוריאה הדרומית וארה"ב רק תלבה את האש ותחמם את המצב, מה שיגרור תגובה חסרת רחמים". 

הדיפלומט ג' יונג צ'ול אמר את הדברים בוועידה של האו"ם לפירוק נשק, לאחר ששגריר ארה"ב, רוברט ווד, אמר ש"העדיפות העליונה" של טראמפ היא להגן על מדינתו ועל בעלות בריתה מפני "האיום הגובר" מטעם קוריאה הצפונית. 

טראמפ. איים על פיונגיאנג. צילום: רויטרס
טראמפ. איים על פיונגיאנג. צילום: רויטרס


"הצעדים שננקטו על ידי הרפובליקה הדמוקרטית של קוריאה הצפונית לחיזוק ההרתעה הגרעינית שלה ולפיתוח רקטות בין יבשתיות הם מוצדקים ומהווים אופציה לגיטימית להגנה עצמית, נוכח איומים לכאורה וממשיים", הוסיף צ'ול. 

לטענתו, "כל עוד המדיניות האמריקאית העוינת והאיום הגרעיני ייוותרו ללא עוררין, הרפובליקה הדמוקרטית לעולם לא תציב את מערך ההרתעה הגרעינית שלה על שולחן המשא ומתן". 

פתיחתו של תמרון הענק בו לוקחים חלק שתי יריבותיה הגדולות של פיוניאנג. בתרגילים השנה ישתתפו כ-17,500 חיילים אמריקאים הנמצאים באזור באופן קבוע, לצד כ-3,000 שלא משרתים באזור. "מדובר בתרגיל הגנתי שנועד להגביר את ההיערכות, להגן על האזור ולשמור על יציבות בחצי האי הקוריאני", נמסר מהפנטגון בשבוע שעבר. 

קים ג'ונג און עם בכירים צפון קוריאנים. לא נרתע מאיומיו של נשיא ארה"ב. צילום: רויטרס
קים ג'ונג און עם בכירים צפון קוריאנים. לא נרתע מאיומיו של נשיא ארה"ב. צילום: רויטרס


כזכור, המתחים בין ארה"ב למדינתו של קים ג'ונג און הסלימה בשבועות האחרונים לאחר שדווח כי קוריאה הצפונית הצליחה למזער ראשי קרב גרעיניים שאותם ניתן להרכיב על טילים.

מיד לאחר מכן הבטיח הנשיא טראמפ להגיב ב"אש וזעם שלא נראה כמותו" אם המדינה האסיאתית תמשיך לאיים על אמריקה, והוסיף כי "האופציות הצבאיות של ארה"ב כבר מוכנות על השולחן".