סופת ההוריקן "הארווי" הכתה הבוקר (שבת) בחופי מדינת טקסס בארצות הברית אך הלכה ונחלשה ככל שהתקדמה בשטחה והיא עומדת כעת להפוך לסופה טרופית. "הארווי", הוריקן
הוריקן "הארווי"
 שהגיעה אתמול לדרגה 4, היתה הסופה החזקה ביותר שפגעה בארה"ב מזה למעלה מעשור, מאז הפגיעה של הוריקן צ'רלי בשנת 2004. הסופה הגיעה ליבשה מצפון-מזרח לעיר קורפוס כריסטי עם רוחות המגיעות ל-209 קמ"ש, אך מהירותן ירדה היום ל-121 קמ"ש בלבד. מתחת למהירות זו, סופה מוגדרת כסופה טרופית.

מוקדם יותר, הנשיא דונלד טראמפ הכריז על ההוריקן כאסון טבע לפי בקשתו של מושל טקסס והופעלו כוחות הסיוע הממשלתיים. במדינה העריכו כי הנזק שצפוי להיגרם מהסופה יסתכם ב-40 מיליארד דולרים.

הרשויות בטקסס הפצירו בתושבים לעזוב את בתיהם לפני שהסופה תגיע לאזור אך רובם לא עשו זאת והעדיפו להישאר ולהצטייד במזון דלק וציוד נגד הסופה. "אנו ממליצים לאנשים שהחליטו להישאר לכתוב על זרועותיהם את שמם ואת מספר הביטוח הלאומי שלהם", אמר ראש עיריית רוקפורט וציין כי האזרחים לא נענו לקריאות הרשויות. "זה לא משהו שאנחנו אוהבים לעשות, אבל זו המציאות. אנשים לא מקשיבים". 

גרמה להרס. הוריקן "הארווי" בטקסס. צילום: רויטרס
 
המדפים בחנויות רוקנו. צילום: רויטרס

 מחירי הדלק באזור בו מתרחשת הסופה עלו בצורה ניכרת והרשויות נקטו בצעדים להפחתה בשימוש. האזהרות גרמו לפינויים של תושבים מבתיהם ולביטול יום הלימודים הראשון של השנה לאורך חופה של טקסס, שם גרים 5.8 מיליון בני אדם. "צפויים שיטפונות מסכני חיים סמוך לחוף בגלל הגשם הרב ועליית פני המים", נמסר מהמרכז לחקר ההוריקנים. 



צילום: רויטרס
צילום: רויטרס






ההוריקן צפוי לפגוע בלבה של תעשיית זיקוק הנפט האמריקאית, מה שגרם לחברות לסגור את בתי הזיקוק שלהן, להוציא את העובדים מאסדות הנפט במפרץ מקסיקו ולעצור את הקידוחים בטקסס.