צבא עיראק קרוב להשתלטות מלאה על העיר תל עפאר, מעוזו האחרון של ארגון המדינה האסלאמית (דאעש) בעיראק. נפילתה של תל עפאר, כר פורה לארגונים ג'יהאדיסטיים בעיראק, אישרה את ההערכות של צבא עיראק על התמוטטות הפיקוד והשליטה של הארגון במערב עיראק. "העיר תל עפאר עומדת ליפול לחלוטין לידי כוחותינו, רק חמישה אחוזים ממנה נותרו תחת שליטת דאעש", אמר לרויטרס דובר צבאי עיראקי. מוקדם יותר דווח כי כוחות קומנדו עיראקיים הניפו את דגל עיראק על המצודה העותמאנית שבמרכז העיר הסונית לאחר שהשתלטו עליה.
 
תל עפאר ממוקמת על נתיב אספקה מסוריה למעוז דאעש בעיר מוסול וממוקמת כ-80 ק"מ מערבית לה. קרוב ל-2,000 לוחמים של ארגון הטרור הגנו על העיר כאשר נפתחה עליה מתקפה בגיבוי אמריקאי ב-20 באוגוסט, לאחר שהוטל עליה מצור בחודש יוני.

חיילים עיראקיים מסירים את דגל דאעש בתל עפאר. צילום: רויטרס
חיילים עיראקיים מסירים את דגל דאעש בתל עפאר. צילום: רויטרס


אוכלוסיית העיר לפני המלחמה עמדה על 200 אלף אך לפי ההערכות נותרו בה כעת בין 10-20 אלף תושבים. סוכנות הפליטים של האו"ם דיווחה השבוע כי אזרחים שנמלטו מהעיר סובלים מהתייבשות ומתשישות לאחר ששרדו על לחם ומים מזוהמים במשך מספר חודשים. רבים מהם נפצעו מירי צלפים ומפיצוץ מוקשים במהלך הימלטותם משליטת דאעש. 

לחימה בין הצבא העיראקי לדאעש בתל עפאר. צילום: רויטרס
לחימה בין הצבא העיראקי לדאעש בתל עפאר. צילום: רויטרס



"בעזרת האל, החלק שנותר ישוחרר בקרוב", אמר שר החוץ העיראקי איברהים אל ג'עפרי במסיבת עיתונאים בבירה בגדאד עם מקבילו הצרפתי ז'אן איב לה דריאן ושר ההגנה הצרפתי לורנס פארלי. 



תל עפאר הוציאה מתוכה את כמה מהמנהיגים הבכירים ביותר של דאעש. העיר היא היעד האחרון במלחמה בארגון הטרור בעיראק לאחר נפילתה של העיר מוסול, שבה הוכרזה הח'ליפות של דאעש ב-2014, לאחר לחימה קשה שארכה תשעה חודשים.