מושל מדינת לואיזיאנה ג'ון בל אדוארדס  הזהיר היום (שלישי) כי "הרע ביותר נמצא בדרך אלינו". אדוארדס אמר כי "הארווי נותר סופה טרופית והוא עומד להוריד כמות עצומה של גשמים, יש לנו עוד דרך ארוכה עם הסופה הזו".
כזכור, הסופה פגעה במדינת טקסס במהלך סוף השבוע וגרמה למספר הרוגים, להרס בתים ולפינוי מאסיבי. השירות המטאורולוגי בארה"ב כינה את השיטפונות "קטסטרופליים" ומושל טקסס גרג אבוט אמר כי התקופה שלאחר הסופה תהיה "מזעזעת" וכי יידרשו "שנים" לשקם את האזור. מושל לואיזיאנה אדוארדס אמר כי אם יהיה צורך, העיר שריבפורט שבמדינתו תארח מפונים מטקסס וכי המקלטים בה מוכנים.

חלק גדול מהעיר יוסטון נותר מוצף היום ומאמצי הצלה מסובכים המשיכו במהלך הלילה כאשר שוטרים, כבאים וחיילי המשמר הלאומי במסוקים, סירות, ומשאיות חילצו תושבים לכודים מבתים שהוצפו. בכירים העריכו כי נותרו כ-1000 בתים הזקוקים לחילוץ ביוסטון.

הוריקן הארווי. צילום: רויטרס
 

לפי התחזיות, גשמים כבדים ימשיכו לרדת באזור יוסטון וכמו כן צפויים לרדת בדרום לואיזיאנה. "הארווי" צפוי להגיע לצפון לואיזיאנה ולדרום מדינת ארקנסו עד סוף השבוע. המשטרה בניו אורלינס הודיעה כי מספר רחובות בעיר כבר מוצפים וראש העיר מיץ' לאנדריו אמר כי העיר "מקווה לטוב יותר אך מצפה לגרוע מכל". הוא קרא לתושבים להישאר בבית מחר בגלל "חוסר הוודאות לגבי הסופה והיכולת הפוחתת של מערכת הניקוז". המושל אדוארדס צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי הוא דיבר עם הנשיא דונלד טראמפ וכי הוא "מודה לו על התגובה המהירה לבקשתנו להכרזה על מצב חירום". 
 
הנשיא טראמפ ורעייתו מלניה הגיעו לטקסס לסקור את הנזק מהסופה ואת מאמצי החילוץ במדינה. הם הגיעו לעיירה קורפוס קריסטי הסמוכה למקום בו פגעה "הארווי" ביבשה ומאוחר יותר יגיע לבירת טקסס, אוסטין, שם ייפגש עם בכירים במדינה.

דונלד ומלניה טראמפ בטקסס. צילום: רויטרס


"הממשל שלי מתאם באופן קרוב עם רשויות המדינה והרשויות המקומיות על מנת להציל חיים, ואנו מודים לכוחות ההצלה ולכל מי שמעורב במאמציהם", אמר טראמפ לכתבים בבית הלבן. חזאים השוו בין "הארווי" לבין הוריקן "קתרינה" שפגע בניו אורלינס ב-2005 וגרם למותם של 1,800 בני אדם.