הטיל שעבר מעל שמי יפן לא הותיר את תושביה אדישים. לדברי מקור דיפלומטי ביפן, “קוריאה הצפונית הכניסה אותנו למצב של בהלה. תופעת הטילים נמשכת כבר כמה שנים, אבל השנה כבר ראינו שלושה אירועים. “אני חושב שהיפנים מבוהלים”, הוסיף המקור הדיפלומטי אתמול. “הרגשה דומה לכניסה למלחמה. באופן אישי אני מרגיש שאנחנו על סף מלחמת עולם שלישית. איך אתם הישראלים הייתם מרגישים במצב כזה?”.



אולם הישראלים שחיים ביפן לא מגלים בהלה כמו התושבים המקומיים. עמרי (44), הלומד באוסקה שבמערב יפן: “אני בוגר צוק איתן, תושב תל אביב לשעבר, והייתי נוכח גם במלחמת המפרץ הראשונה. אני לא מפחד. אני חושב שמדובר באותו משחק שהצפון־קוריאנים משחקים אחת לכמה שנים בשעה שהם צריכים סיוע. לא ראיתי סביבי איזושהי תכונה מיוחדת אצל היפנים. אני מתגורר באוסקה, עיר שרחוקה מהאי הצפוני הוקאידו, שמעליו עברו הטילים. נוסף לכך, צריך גם לדייק, הטילים עברו מעל יפן ולא שוגרו אליה. למיטב הבנתי, הם התפרקו באוויר”.



השיגור מסמן שיא חדש ביחסים בין קוריאה הצפונית לשכנתה היפנית. בארץ השמש העולה השתמשו אתמול במונחים כמו “איום חמור” ודרשו דיון דחוף במועצת הביטחון של האו”ם. ראש ממשלת יפן שינזו אבה אמר כי “הפעולה חסרת האחריות של צפון־קוריאה היא חסרת תקדים ומהווה איום חמור על מדינתנו”.