ארצות הברית ממשיכה להתכונן לקראת עימות כולל אפשרי, וממשיכה לעדכן את ארסנל הנשק האימתני שלה. הרשויות (NNSA - הארגון האמריקני לביטחון גרעיני) אישרו כי ניסוי מוצלח נערך על מנת להמשיך ולהשמיש את הנשק הגרעיני המסוכן ביותר שיוצר אי פעם. על פי הדיווחים, הנשק, B61-12, אמור להיכנס לייצור בתוך שלוש שנים, ויהפוך לכלי נוסף בניסיון של ארצות הברית להשיג עליונות גרעינית.



בהצהרה שפורסמה, וסביר להניח שהתזמון שלה היה גם כן חשוב לאור ההסלמה בין האמריקאים לקוריאה הצפונית נכתב: "פצצת ה-B61-12, ללא ראש נפץ גרעיני, הופלה ממטוס F-15 על ידי הטייסים, במסגרת ניסוי שנערך בנבאדה ב-8 באוגוסט. הניסוי נועד לבדוק את הפצצה ללא נשק גרעיני ואת היכולת של המטוס לשאת את הפצצה הזאת וגם להשליך אותה".



הניסויים האלה הם חלק מסדרת ניסויים שייערכו במהלך שלוש השנים האחרונות, על מנת שתיכנס לשירות מלא. הניסוי הראשון בטיל נערך בחודש מרץ האחרון, יומיים לאחר הטלת הנשק החזק ביותר מאז מלחמת העולם השנייה למערכה באפגניסטן. הנשק צפוי להיכנס לשימוש בחודש מרץ 2020 ויחליף את פצצת ה-B61. מומחים צבאיים מאמינים כי הנשק הוא כוח אדיר כיוון שהוא נחשב למדויק מאוד, כיוון שחלקים ממנו, כמו זנב הפצצה נלקחו ונבנו מחברת בואינג.



"אם כל הפצצות", שהוטלה בעבר, היא פצצה לא גרעינית, אשר לא חודרת לאדמה, אלא מתפוצצת על פני הקרקע על מנת לגרום לנזק, כפי שנעשה כלפי מחבלי דאעש באפגניסטן. הנשק שנבדק כעת הוא יותר מדויק, ואמור ליצור פיצוץ שווה ערך בין 300 טון ל-50 אלף טון של TNT. הנשק צפוי להיות חלק מחיל האוויר וגם בים, בצוללות הגרעיניות.