מנהיג העולם החופשי מחריף את הטון: לאחר שהצהיר כי "כל האופציות נמצאות על השולחן" בעקבות שיגור הטיל של קוריאה הצפונית, שחלף בתוך שטח יפן, פרסם היום (רביעי) נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ציוץ בחשבון הטוויטר הרשמי שלו, שבו טען כי הדרך הדיפלומטית נכשלה בניסיון לפתור את העימות עם המדינה המסוגרת. לדבריו, "ארה"ב שוחחה עם קוריאה הצפונית ושילמה לה דמי סחיטה במשך 25 שנה. דיבורים הם לא התשובה". ואולם שר ההגנה האמריקאי ג'ים מאטיס סתר את דבריו כשאמר: "לא נפסיק לחפש פתרונות דיפלומטיים למשבר עם קוריאה הצפונית". 



דבריו של טראמפ מתכתבים עם אלו שיצאו מפיו רק לפני כיממה, כאשר במסגרתם הוא טען כי "העולם קיבל את המסר האחרון של פיונגיאנג באופן חד וברור", והוסיף: "קוריאה הצפונית הביעה את הבוז שהיא רוכשת לשכנות שלה, לארה"ב ולסטנדרטים המינימליים של התנהגות בינלאומית מקובלת". 

הטיל ששגרה צפון קוריאה לכיוון יפן

שיגור הטיל לכיוון יפן. צילום מסך
שיגור הטיל לכיוון יפן. צילום מסך


מוקדם יותר, הודיעה המדינה המבודדת בעולם כי "השיגור של הטיל הבליסטי לעבר יפן הוא הצעד הראשון בדרך למבצע של קוריאה הצפונית באוקיינוס השקט שיכלול בהמשך גם את האי גואם", כך לפי סוכנות הידיעות הממלכתית שלה KCNA, מפיו של המנהיג קים ג'ונג און. עוד דווח, כי הטיל ששוגר היווה תגובה לתרגיל המשותף שמבצעים הצבא האמריקאי וזה של קוריאה הדרומית. עוד צוין, כי השליט קים ג'ונג און נכח בשיגור הטיל מסוג הואסונג-12. 

מועצת הביטחון של האו"ם. כינתה את השיגור "שערורייתי". צילום: רויטרס
מועצת הביטחון של האו"ם. כינתה את השיגור "שערורייתי". צילום: רויטרס


בתוך כך, מועצת הביטחון של האו"ם גינתה במהלך הלילה את שיגור הטיל הבליסטי של קוריאה הצפונית. המהלך כונה "שערורייתי" ועלתה הדרישה כי פיונגיאנג תחדל ולא תשגר טילים נוספים. כמו כן, נשיא קוריאה הדרומית, מון ג'ה-אין, וראש ממשלת יפן, שינזו אבה, סיכמו בשיחת טלפון שקיימו "להגביר למקסימום" את הלחץ על קוריאה הצפונית,על מנת שלא תישאר לה ברירה, אלא לנהל דיאלוג.

בלילה שבין שני לשלישי, קוריאה הצפונית שיגרה טיל שעבר מעל שטחה הצפוני של יפן. בעקבות כך ממשלתו של שינזו אבה יעצה לאזרחיה לנקוט באמצעי זהירות, תוך הוראה מפורשת להיכנס למקלטים. לא דווח על נזק או נפגעים כתוצאה מהאירוע. מלבד זאת, נמסר בהודעה הממשלה היפנית כי צבאה לא ניסה ליירט את הטיל.