כתב החוץ של חדשות 10, נדב אייל, התייחס היום (רביעי) לנזקי הסופה "הארווי" ולמימדי האסון שגרמה בתוכניתה של ענת דוידוב "איפה הכסף" ברדיו 103FM ואמר כי מספר ההרוגים עד כה הוא "יחסית קטן" בהשוואה לסופה "קטרינה" ב-2005. על פי החשש נזקי הסופה "הארווי" יסתכמו ב-30 מיליארד דולר כשרק רבע מהאוכלוסייה מבוטחת.

"על פי הדיווחים, מדובר על כמויות משקעים שחוצה את הכמות הגדולה ביותר בארצות הברית היבשתית במהלך סופה בודדת", אמר אייל. "זהו אירוע יוצא דופן אך יש לציין שמספר האירועים יוצאי הדופן ילכו ויגדלו ככל שמצב האקלים יתדרדר ויחריף. בהודו יש עכשיו שיטפונות שלא ראו במדינה במאה שנה וכבר היום יש שם על מעל 1,000 הרוגים".



על תפקודו של טראמפ בעת האסון אמר: "לא מצופה מהנשיא להגיע לאירוע בזמן שהוא מתרחש. הגעתו צורכת המון משאבים שאמורים להיות מופנים לאנשים בשטח. מאז אסון ה"קטרינה" שהכה בניו אורלינס וגרם לתוצאות איומות, הממשל האמריקאי כבר התרגל להתמודד עם אירועים בסדר גודל זה. הם כבר לא לוקחים שום סיכון".

"כל התוכניות שהוכנו בעבר פועלות כעת בשטח ויחסית לאסון בסדר גודל זה, מספר ההרוגים עד כה הוא 20 איש, מספר יחסית קטן. סופת ה"קטרינה" גרמה להרג של 2,000 בני אדם", אמר אייל. "נראה שהמערכת האמריקאית עשתה עבודה טובה. אמש במהלך האסון טראמפ הלך לדבר עם האנשים בשטח ושיבח את הקהל שהגיע. בשבילו זה כמו סרט או חלק מתוכנית הריאליטי שלו".
  
AFP :טראמפ מנופף בדגל טקסס . צילום
AFP :טראמפ מנופף בדגל טקסס . צילום
על הנפגעים שנותרו אבודים וללא ביטוח סיפר: "מנגנוני ההגנה שקיימים במערכת הישראלית אחרי אסונות ומלחמות לא קיימים בארצות הברית. לא מדובר באסון על ידי מעשי אדם אלא בכוח עליון. הביטוחים באמריקה הם אחרים. יוסטון היא עיר לא כל כך ענייה אז יהיה אפשרי לשקם אותה. אנשים שאין להם ביטוח יצטרכו לשלם הרבה כסף. כל המערך העירוני יצטרך להשקיע עשרות מיליארדי דולרים. כל שעה טווח המחירים עולה".

לסיום התייחס נדב אייל למחיר הכלכלי וטען: "גם מאה מיליארד דולר לא יטרידו את הקופה אמריקאית. אסונות טבע יגרמו למשבר רק במדינות מעורערות. בארצות הברית זה לא משמעותי. הכלכלה האמריקאית במצב טוב והיא ממשיכה קדימה, ההשפעה של הסופה תהיה בקצוות".


עריכה: איתמר זיגלמן