מטוסי קרב אמריקאים ביצעו תקיפות היום (רביעי) על מנת לחסום שיירה של לוחמי דאעש ובני משפחותיהם מלהגיע לשטח בשליטת ארגון הטרור במזרח סוריה, כך מסר דובר כוחות הקואליציה.

כזכור, מאות לוחמי דאעש התפנו מאזור גבול סוריה-לבנון אתמול במסגרת הסכם עם החיזבאללה והצבא הסורי. "יצרנו מכתשים בדרכים והרסנו גשר קטן על מנת למנוע מהשיירה הזו מלנוע עוד מזרחה", אמר דובר הקואליציה הקולונל ריאן דילון. הוא אמר שהתקיפות התבצעו במזרח סוריה אך סירב לפרט היכן בדיוק הן התרחשו.

לוחמי דאעש מתפנים מגבול סוריה-לבנון. צילום: רויטרס
לוחמי דאעש מתפנים מגבול סוריה-לבנון. צילום: רויטרס


"אנחנו לא מחויבים להסכמים האלה (ההסכם בין דאעש לחיזבאללה). זה ברור שהם לוחמים והם נעים למיקום אחר על מנת להמשיך להילחם". דילון הוסיף כי הקואליציה תפציץ את השיירה ישירות רק אם לוחמי ארגון הטרור יופרדו מהאזרחים שנעים בה.
במסגרת ההסכם, לוחמי דאעש מסרו את השטח שבשליטתם בגבול סוריה-לבנון והתפנו ממנו באוטובוסים לכיוון מחוז דיר אל-זור במזרח סוריה הנמצא עדיין בשליטת ארגון הטרור. דיר אל-זור נמצא בסמוך לגבול עם עיראק, שם שולט עדיין דאעש במספר ערים מבודדות. הסכם דומה הוביל לפינויים של לוחמי אל קעידה מאזור סמוך בגבול סוריה-לבנון אל שטח שבשליטת הארגון הג'יהאדיסטי במחוז אידליב שבצפון סוריה.