מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, חשף בנאומו לרגל "חג השחרור השני" - הניצחון על דאעש בגבול לבנון-סוריה, כי הגיע לביקור אצל נשיא סוריה בשאר אסד, על מנת לתאם את גירוש אנשי ארגון המדינה האסלאמית, ולחשוף את גורלם של אנשי צבא לבנון החטופים בידי הארגון". המבצע שבו השתתפו צבאות סוריה ולבנון וכן חיזבאללה, התחיל לפני שבועיים, ובסיומו גורשו לוחמי דאעש אל עיראק, בהסכמת סוריה, ולמורת רוחם של העיראקים.



בבעלבק נערך טקס חגיגי בהשתתפות משלחת איראנית, בראשות ג'אברי אנסארי, יועצו של שר החוץ האיראני מוחמד ג'ואד זריף למזרח התיכון. נאומו של נסראללה הוקרן על מסך ענק, ובמהלכו טען מזכ"ל הארגון השיעי הפרו-איראני, כי "ארצות הברית היא הגורם לסכנה האמיתית באזור ובעולם, והיא מתכוננת להכניס אותנו למלחמה גרעינית. השאלה מי נותן לה ולישראל יד חופשית באזור?".



לדברי נסראללה, "ההתנגדות תמשיך לסבול מלחצים מאחר והיא מסכנת את הפרויקט האמריקני-ישראלי וכן הטרור התכפירי. הפרויקט והחלומות של ארצות הברית וישראל, שהימרו על דאעש, קורסים על ידי ההתנגדות. ציר ההתנגדות הכשיל בעזרת רוסיה את התוכנית הזו. לכן, ארצות הברית תצא עם תוכנית טרור חדשה".



מזכ"ל חיזבאללה העלה על נס את החלטתה של איראן להילחם במה שהוא כינה "הפרויקט האמריקני-ישראלי" והוסיף, כי "ישראל הייתה מוטרדת מהשחרור השני וארה"ב ניסתה לשרת את ישראל ולשנות את ההחלטה 1701, ובכך להפוך את משימת יוניפי"ל לכוח שמשרת את ישראל. משרד החוץ הלבנוני נאבק בכך וגם פה האיראנים השקיעו מאמצים רבים. מאמציהן של ארה"ב, בריטניה וישראל נכשלו שוב".



נסראללה תקף את מה שהוא כינה ההפרות הכמעט יומיות של ישראל בשטח הטריטוריאלי של לבנון. "מועצת הביטחון מתעלמת מההפרות היומיות של ישראל בים, באוויר ובאדמה", טען. "כל זה לא קיים מבחינתם. מבחינת האמריקנים אנשים בישראל חשובים יותר מתושבי לבנון. ההישג הזה מחזק את הניצחון שלנו בשטח. כל שעל באדמת לבנון יש לו ערך ריבוני ומורלי אחד, ולא משנה מי כובש אותו או גוזל אותו, יש להשיב אותו. אחרי הניצחון הגדול ב-2006 והניצחון השני היום – להתנגדות ולצבא לבנון יש כח להרתיע את ישראל".



"אסד אמר לי אין בעיה ויצא לסייע"


לדברי מזכ"ל ארגון החיזבאללה, ארגונו בחר באופציה של המאבק בשטח, כדי לגרש את הקיצוניים במזרח לבנון, שהיוו בעיה עבור סוריה ולבנון. הוא העלה על נס את ההקרבה של צבא סוריה למען שחרור שטחים לבנוניים, וחשף כי "ביקרתי את הנשיא בשאר אסד, ואמרתי לו שאנחנו לא יודעים מה עלה בגורל החיילים הלבנונים. הוא השיב לי, אין בעיה ויצא לסייע ללבנון".



נסראללה שרטט יעד נוסף: "אנו ממתינים שההנהגה בלבנון תקבל החלטה נוספת, והיא השבת השטחים הכבושים על ידי ישראל בחוות שבעא. אנחנו לא מצפים שהצבא יפתח במלחמה נגד ישראל, אלא יגבש תוכנית כוללת, מדינית-צבאית ועוד, ושהדבר ייעשה במהלך כהונתו של הנשיא מישל עוון".