האסטרונאוטית פגי וויטסון שבה לכדור הארץ היום (ראשון) לאחר ששהתה למעלה מתשעה חודשים בתחנת החלל הבינלאומית ובכך שברה את השיא של נאס"א לזמן שהייה בחלל. משימתה האחרונה, בה שהתה 288 ימים על תחנת החלל, הרחיבה את ימי שהייתה בחלל במהלך הקריירה שלה ל-665, יותר מכל אזרח אמריקאי ויותר מכל אישה אחרת בעולם. 


וויטסון, ביוכימאית במקצועה, שברה סדה של שיאים נוספים, ביניהם האסטרונאוטית המבוגרת בעולם, בגיל 57, ו"הולכת החלל" המנוסה ביותר עם 10 יציאות אל החלל החיצון. וויטסון, שהחלה את דרכה כאסטרונאוטית ב-1996, היא גם האישה הראשונה שפיקדה על תחנת החלל. היא ושני אנשי צוות נוספים נחתו בצניחה בקזחסטן. רק שבעה גברים רוסים שהו יותר זמן ממנה בחלל, ביניהם גנאדי פדלקה, שמחזיק בשיא העולמי עם 878 ימים בחלל החיצון. 

 


בחודש שעבר, היא צייצה בחשבון הטוויטר שלה: "638 ימים בחלל והנוף עדיין מדהים! נהנית מהשקיעה מהכיפה...". במהלך שהייתה בתחנת החלל הבינלאומית, המדענית בילתה חלק גדול מזמנה בביצוע ניסויים, כולל על רקמה סרטנית. היא סיפרה כי הזמן שלה בחלל "טס" וכי היא התגעגעה לפיצה ולבעלה, הביוכימאי קלרנס סאמס.

היא הוסיפה כי ציפתה גם להשתמש שוב באסלה רגילה. היא אמרה בראיון לאחר נחיתתה כי: "אני רוצה להעביר הלאה את חלק מהייעוץ שקיבלתי במהלך המסע שלי בתקווה שיום אחד אנשים צעירים יעשו את אותו דבר ויסתכלו אחורה על חיים שבהם הם זינקו על הזדמנויות ושברו את השיאים של עצמם".