קוריאה הדרומית קראה היום (ראשון) לנקוט ב"אמצעי התגמול הנוקשים ביותר" בתגובה לניסוי הגרעיני שערכה קוריאה הצפונית בפצצת מימן מתקדמת שפיתחה. "הנשיא מון ג'אה אין הורה להשתמש בתגובה החריפה ביותר בתגובה לפרובוקציה של השכנה מצפון, וגייס את כל האמצעים הדיפלומטיים במטרה לבודד את פיונגיאנג", כך לפי צ'ונג אוי-יונג, מנהל במשרד לביטחון לאומי של קוריאה הדרומית. בתוך כך, סיאול הודיעה כי תשקול לפרוס את כלי הנשק הטקטיים החזקים ביותר שקיבלה מהאמריקאים, ובכוונתה לדון עמה בסיוע צבאי נוסף. 



הוא הסביר כי "הנשיא הורה למצוא דרכים לפגוע במתקני הגרעין של קוריאה הצפונית ולהכין את הצבא לתגובה", והוסיף: "הוא לעולם לא יסבול את התקדמותה של המדינה המסוגרת בכל הקשור ליכולות הגרעין שלה, וישתמש לשם כך בכלים אמריקאים".



טראמפ ומון ג'ה אין. בסיאול מצפים לסיוע מארה"ב. צילום: רויטרס
טראמפ ומון ג'ה אין. בסיאול מצפים לסיוע מארה"ב. צילום: רויטרס



המנהיג הדרום-קוריאני אף קרא למועצת הביטחון של האו"ם להטיל סנקציות חדשות במטרה "לבודד לחלוטין" את המדינה המבודדת בעולם. מלבד זאת, סיאול ו-וושינגטון דנו גם בהנחת כלים צבאיים אסטרטגיים על אדמת חצי האי הקוריאני, כך לפי צ'ונג. 



סיאול העלתה מוקדם יותר את רמת הכוננות הצבאית שלה לגבוהה ביותר. צ'ונג הוסיף כי הוא שוחח עם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, הרברט ריימונד מקמאסטר, לפני ולאחר הפגישה הדחופה שקיימה מועצת הביטחון הלאומי של קוריאה הדרומית אחרי הניסוי. השניים הסכימו כי טראמפ וג'ה אין ישוחחו בטלפון כדי לדון בשיתוף הפעולה ביחס לצעדים נגד הפרובוקציה של השכנה מהצפון.



גם סין לא נותרה הפעם אדישה להתרחשויות, כאשר משרד החוץ הסיני דרש מקים ג'ונג און "להפסיק עם הפעולות המוטעות". משרד החוץ הסיני אמר בהצהרה ששחרר באתר האינטרט שלו כי סין התנגדה בתוקף לפעולותיה של קוריאה הצפונית וגינתה אותה בחריפות, תוך קריאה לכבד את החלטות מועצת הביטחון של האו"ם. 



מקרון. קרא לקהילה הבינלאומית להגיב. צילום: רויטרס
מקרון. קרא לקהילה הבינלאומית להגיב. צילום: רויטרס



באופן דומה, גם נשיא צרפת עמנואל מקרון אמר בעקבות האירוע יוצא הדופן כי "הקהילה הבינלאומית צריכה להגיב באופן נוקשה לפרובוקציה החדשה של המדינה המסוגרת, ולהחזיר אותה למצב שבו תנהל דיאלוג ותפרק את תכנית הנשק הגרעיני שלה".



סוכנות הידיעות הרשמית של קוריאה הצפונית KCNA הודיעה בשעות הצהריים (שעון ישראל) כי הניסוי שערכה נועד "לבחון ולאשר" את היכולת לשגר פצצת מימן באמצעות טיל בליסטי בין-יבשתי. "הוא ציין גם אירוע חשוב בהשגת היעד הסופי של השלמת היכולת הגרעינית של המדינה", נטען.