שני טרנסג'נדרים מקליפורניה שביקשו להצטרף לצבא האמריקאי הגישו תביעה משפטית נגד נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. התביעה מגיעה לאחר שהנשיא חתם על מסמך שמורה לצבא לא לקבל כמגויסים גברים ונשים טרנסג'נדריים ולעצור את השימוש במימון ממשלתי לניתוחים לשינוי מין לאנשי צבא משרתים אלא אם כן התהליך כבר החל. המזכר, שפורסם על ידי הבית הלבן, מפרט את האיסור עליו הודיע טראמפ, וביטל את המדיניות של קודמו בתפקיד, הנשיא לשעבר ברק אובמה.
לפי הפרסום בעיתון אינדיפנדנט הבריטי, התובעים, תושבי קליפורניה בני 20 ו-29 תכננו להתגייס לחיל האוויר וחיל הים וכעת חוששים כי האיסור שמנהיג טראמפ ימנע מהם לעשות זאת. "טראמפ תקף גיבורים אמריקאים שהתגברו על אפליה עוינות וחוסר קבלת האחר וסיכנו את חייהם למען המדינה אותם הם משרתים", אמר ריק זבור, פעיל למען שוויון בקליפורניה.

טראמפ. צילום: רויטרס
בשבוע שעבר, קבוצה של טרנסג'נדרים המשרתים בצבא עתרו גם הם לבית המשפט בוושינגטון הבירה להוצאת צו מניעה על האיסור שהוציא ממשלו של דונלד טראמפ. 

בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר הרשמי שלו בסוף חודש יולי הצהיר טראמפ כי "אמריקה לא תקבל טרנסג'נדרים בשום לתפקיד בצבאה". הצהרה זו הגיעה שבועות ספורים לאחר ששר ההגנה האמריקאי, ג'ים מאטיס, הודיע כי הנושא נמצא בבדיקה. "הפנטגון מעניק לצבא עוד שישה חוזרים כדי לערוך ביקורת כדי לקבוע אם גיוס טרנסג'נדרים לצבא ישפיע על מוכנותו וקטלניותו", אמר אז מאטיס.

"לאחר התייעצויות עם גנרלים בכירים ומומחים צבאיים, אני מודיע כי ממשלת ארה"ב לא תאפשר את גיוסם לצבא של טרנסג'נדרים לכל תפקיד שהוא", כתב טראמפ בפתח דבריו, והסביר: "הצבא שלנו חייב להיות ממוקד בהשגת ניצחון מכריע והחלטי. אנו לא יכולים לשאת בעלויות הרפואיות הגבוהות של הטיפול בהם".