הוריקן "אירמה" היכה בקובה, שכמיליון בני אדם פונו ממנה, ובאיי הבאהמה במהלך הלילה, והבוקר (שבת) הוא נמצא בדרכו לכיוון פלורידה שבארצות הברית, זאת לאחר שגרם למותם של 22 בני אדם באיים הקריביים, תוך שהוא משאיר הרס רב באזור. בתוך כך, במהלך הלילה הועלתה שוב רמת מסוכנותה של הסופה לדרגה חמש, אחרי שהגיעה למהירות של 260 קילומטרים לשעה (קמ"ש) כשפגעה בקמגואיי, העיר השלישית בגודלה במדינה השוכנת במרכז אמריקה. במקביל, הוריקן "קטיה", שמוגדר ברמת סיכון 1, פגע ליד העיר טקולוטלה שבמקסיקו. כמו כן, מספר ההרוגים, כתוצאה מרעידת האדמה בעוצמה 8.1 שהתרחשה במדינה, עלה הבוקר ל-61. 



נזקי ההוריקן אירמה

בתוך כך, לקראת הגעתה של הסופה לפלורידה, כ-5.6 מיליון מתושביה - יותר מרבע מאוכלוסיית המדינה - נדרשו להתפנות מבתיהם. כמו כן, לפחות 540 אלף בני אדם בחלקים שונים בג'ורג'יה נתבקשו אף הם לנטוש את מקום מגוריהם. 


הפינוי ההמוני מפלורידה. צילום: רויטרס
הפינוי ההמוני מפלורידה. צילום: רויטרס


"זו סערה שתהרוג אותך אם תעמוד בדרכה", אמר דניס פלטגן, דובר מרכז ההוריקן הלאומי של ארה"ב. הוא הסביר גם כי הסערה צפויה להשתולל באזור נרחב. טום בוסרט, היועץ לביטחון פנים של ארה"ב, קרא לתושבים: "בבקשה הקשיבו לרשויות המקומיות. אתם צריכים לפנות את עצמכם מהדרום צפונה". 


בפלורידה חוששים מנזק עצום. צילום: רויטרס
בפלורידה חוששים מנזק עצום. צילום: רויטרס


במשטרת מערב מחוז פאלם ביץ' שבפלורידה שוטרים נצפו כשהם עוברים מדלת לדלת ודוחקים באנשים לציית לפקודות הפינוי. ריק סקוט, מושל פלורידה, סיפר כי הוא פעל להבטחת דלק זמין עבור מכוניות שייעשה בהן שימוש על מנת להגיע למקלטים. כמו כן, הוא ביקש מהתושבים לא להמתין לאסון הטבע ולעזוב בהקדם, כשאמר: "הזמן הולך ואוזל - התפנו כעת". 

הקורבן הראשון שגבתה הסופה בפלורידה, עוד בטרם הגיעה אליה, הוא גבר בן 57 שנפל מסולם בעת שהרכיב אמצעים להגנה על התריסים בביתו מפני הסערה.

הנזק שהותירה הסופה בקריביים. בפלורידה מתכוננים לנורא מכל. צילום: רויטרס
הנזק שהותירה הסופה בקריביים. בפלורידה מתכוננים לנורא מכל. צילום: רויטרס


בעקבות הנזק האדיר שצפוי לגרום ההוריקן הוחלט בפלורידה לסגור במהלך סוף השבוע את פארקי השעשועים הגדולים שבה, ביניהם דיסני וורלד, יוניברסל וסי וורלד.

הצבא האמריקאי מיהר אף הוא להיערך להתרחשויות, כאשר במסגרת זו גויסו אלפי חיילים שנשלחו לאזור, זאת בנוסף לפריסת מספר ספינות גדולות שאמורות לסייע בפינוי תושבים, כאשר במקביל, חיל האוויר האמריקאי פינה מטוסים משטחים בפלורידה וסמוך לה.