לאחר שמועות שרצו מאז שהחל האירוע וסיווגו אותו כאירוע טרור, דיווחו היום (שני) כלי התקשורת בארצות הברית כי הוא לא נחקר כאירוע טרור, שכן אותו אדם לא משויך לשום קבוצה שכזאת. על פי הודעת המשטרה, מתברר כי שמו של הרוצח הוא סטיבן פאדוק, בן 64, המתגורר במוסקויט, טקסס, אזור נידח ומבודד, ולא נחשב כמישהו בעל סיכון לעשות מעשה זוועה שכזה. לדברי השוטרים, היורה ביצע את הטבח כשהוא עומד בקומה ה-32 בבית המלון. למרות זאת דאעש פרסם הודעה כי היורה משתייך לארגון.



המשטרה הוסיפה כי היורה "עמד בקומה ה-32, והשתמש בנשק אוטומטי, כדי לירות לעבר האנשים שנכחו בהופעה שהתקיימה תחת כיפת השמיים, כחלק מפסטיבל מוזיקה". מהדיווחים עולה כי הוא ככל הנראה ביקש במיוחד את החדר שבו שהה. בניגוד לדיווחים קודמים, פאדוק ירה בעצמו לפני שהמשטרה הגיעה אליו. בחיפוש בחדרו נמצאו מעל עשרה כלי נשק. 


תיעוד הירי מחוץ לפסטיבל בלאס וגאס. צילום: רשתות חברתיות

מרי-לו דאנלי, אמריקנית בת 62, שנחשדה כי היא שותפתו של רוצח ההמונים בפסטיבל, נעצרה על ידי המשטרה מספר שעות לאחר האירוע, אולם לאחר חקירה עולה כי היא ככל הנראה אינה מעורבת. באירוע הירי בלאס וגאס, שנחשב לגדול בתולדות ארצות הברית, נרצחו למעלה מ-50 בני אדם, והמספר עוד צפוי לעלות.



סם גרונדוורג, קונסול ישראל בלוס אנג'לס אמר ברשת ב': "אנחנו בקשר עם הקהילה היהודית ועם הגורמים הרלוונטיים, ולמזלנו אנחנו לא מדווחים על ישראלים שהיו שם, או כאלה פצועים. חדר המצב של משרד החוץ מרכז פניות בנוגע לישראלים, אבל לא כל מי שמנותק קשר הוא בסכנה. לא ידוע לנו על ישראלים שהיו שם. אנחנו בודקים כל אחד ואחד". 


 


בארצות הברית נפוצו שמועות לגבי הרוצח, בקבוצות הוואטסאפ, לפיהן מדובר באירוע טרור, כפי שסיפר אלון קרמר, ישראלי שגר בלאס וגאס וסיפר על רגעי האימה ברשת ב': "ישבתי במסעדה לא רחוק מהאירוע, כשלפתע קיבלתי מסרון מאחותי, ששאלה אותי אם הכל בסדר. חשבתי שהיה שוב שוד בנק או משהו, אבל אז ראיתי המון אנשים שרצים לכל מקום אפשרי ומתכופפים, הבנתי שקורה משהו לצערי ממה שאני שהתרגלתי אליו בארץ. ישר רצתי גם אני, והגעתי אל החניון, כי אמרו להתרחק מהיציאות. נסעתי עם הרכב וראיתי אנשים שפשוט לא מפסיקים לרוץ על הכבישים. היו הרבה תאונות בין מכוניות, שפשוט נסעו כדי להימלט מהמקום. הבנו שהוא כנראה בחן את המקום, ולקח חדר עם חלון פתוח, שכן רוב החלונות סגורים בגלל המהמרים, שאם איבדו את כספם, לא יבחרו לקפוץ אל מותם מחלון המלון".