אירוע הירי הקטלני ביותר בהיסטוריה של ארצות הברית: ירי חסר הבחנה אירע הבוקר (שני) סמוך לקזינו "מנדליי ביי" בלאס וגאס, במהלך פסטיבל מוזיקה שהתקיים במקום. מהמשטרה המקומית נמסר כי לפחות 58 בני אדם נהרגו ולמעלה מ-500 נפצעו במהלך הרצח ההמוני.


משטרת לאס וגאס אישרה כי היורה,
תיעוד הירי מחוץ לפסטיבל בלאס וגאס. צילום: רשתות חברתיות
סטיבן פאדוק, ירה בעצמו זמן קצר לפני שהכוחות הגיעו אל המקום בו שהה וכי נמצאו בחדרו לפחות 10 כלי נשק ששימשו אותו לביצוע הטבח. למרות שהערכה הראשונית עקב זהותו של היורה הייתה כי לא מדובר באירוע טרור, פרסם דאעש הודעה כי מדובר ב"חייל" של הארגון שהתאסלם לפני מספר חודשים. מנגד ה-FBI הודיע כי אין שום הוכחות לקשר בין פאדוק לארגון טרור כלשהו.
הירי בלאס וגאס. צילום: רשתות חברתיות

החשוד בביצוע הטבח בלאס וגאס


מבחינת ישראלים מספר מנותקי הקשר עומד נכון לעכשיו על שישה. קונסול ישראל בלאס וגאס, אבנר סבן, דיבר בחדשות 2 ואמר כי ייתכן ששניים ממנותקי הקשר היו באזור הירי. מצבם עדיין לא ידוע וטרם נוצר קשר עימם.

חצי יממה לאחר הטבח הנוראי, נשא נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, נאום לאומה האמריקאית. "מדובר בפעולה של רשע טהור", אמר, "העם האמריקאי מתאחד בעצב, הלם ואבל". הנשיא אמר שיגיע ללאס וגאס ביום רביעי. לדבריו, ה-FBI והמחלקה לביטחון המולדת עובדים עם הרשויות המקומיות לסייע בחקירה ויעדכנו על התפתחויות. 

פאדוק ביצע את הטבח כשהוא עומד בקומה ה-32 בבית המלון. על פי המשטרה "הוא השתמש בנשק אוטומטי, כדי לירות לעבר האנשים שנכחו בהופעה שהתקיימה תחת כיפת השמיים, כחלק מפסטיבל מוזיקה". הכוחות אישרו כי מרילו דנלי, החשודה בסיוע ליורה, אותרה ונלקחה לחקירה, במהלכה התברר, ככל הנראה, כי היא אינה שותפה למעשה. 

צילום: רויטרס


עדת ראייה סיפרה ל-CNN כי "בתחילה האנשים חשבו שמדובר ברעשי זיקוקים, כחלק מההופעה". משתמש טוויטר צייץ כי מההקלטות השונות של האירוע עולה כי נורו למעלה מ-250 יריות. עד ראייה סיפר על רגעי המתח בראיון ל-CNN ואמר: "ראינו שוטרים רבים נכנסים למתחם ושמעתי יריות רבות. הם פינו אותנו. לא ראיתי את היורה". 
צילום: getty images

 


צילום: getty images


אירועי הירי בלאס וגאס. צילום: getty images