בארצות הברית מנסים להתאושש מהרצח ההמוני הגדול בהיסטוריה שלה, אבל בד בבד כבר נערכים לבחירות לנשיאות שייערכו בעוד שלוש שנים. ולפחות מבחינת הדמוקרטים, הנושא המרכזי עשוי בהחלט להיות בקרת הנשק. כמה מבכירי הפוליטיקאים הדמוקרטיים, שרואים עצמם מועמדים לנשיאות האשימו  את מדיניות הנשק האמריקאית בטבח בלאס וגאס, ואת אלה שקדמו לו, זאת למרות שמדובר בנושא שפגע במפלגה הדמוקרטית בשנים האחרונות. 

"אנחנו לא יכולים פשוט להרים את ידינו או להמשיך ולהצדיק את נוכחות כלי הנשק המלחמתיים האלו, שמטרתם העיקרית היא להרוג כמה שיותר אנשים בזמן הקצר ביותר", אמרה הסנאטורית הדמוקרטית קמאלה האריס מקליפורניה.
הסנאטורית אליזבת' וורן, אחת הסמנים השמאליים ביותר של המלפגה הדמוקרטית, קראה לחבריה לתמוך בבקרת נשק. היא צייצה שהגיע הזמן לשיח לאומי על נשק. 

ואילו המועמד לנשיאות לשעבר, הסנאטור ברני סנדרס, שהותקף על ידי הילרי קלינטון במהלך הפריימריז לקראת הבחירות לנשיאות בשנה שעברה בגלל שלעתים הצביע לטובת שדולת הנשק האמריקאית, אמר ש"אנחנו חייבים לעשות הכל על מנת לעצור את אלימות הרובים". 
בהשוואה לברק אובמה, הדמוקרטים של היום נשמעים הרבה יותר מיליטנטיים לגבי הנושא. הנשיא לשעבר אמר כשהתמודד לנשיאות ב-2008 ש"יכולה להיות לנו בקרת נשק הגיונית, שמכבדים את התיקון השני לחוקה ואת המסורות של אנשים".