רוצח ההמונים מלאס וגאס, סטיבן פאדוק, הותיר בחדרו בבית המלון, שממנו ביצע את הירי שהביא למותם של 58 בני אדם, פתק בכתב ידו שכלל חישובים המתייחסים למסלול הירי שאותו ביצע, ולמרחק ממטרותיו, כך על פי מקור המעורה בחקירה שצוטט ב-CNN.



לאחר שצוין כי אותר בחדרו פתק ובו מספרים, שתוארו כמשמעותיים לאירוע, כעת פורסם בתקשורת האמריקאית כי מדובר היה בחישובים הקשורים לביצוע הירי, שנכתבו על ידי פאדוק.



זירת הטבח בלאס וגאס. צילום: AFP
זירת הטבח בלאס וגאס. צילום: AFP



הפתק, כאמור, אותר בסוויטת מלון "מנדליי ביי" לצד 23 כלי נשק, תחמושת וגופתו של פאדוק. לפי הרשויות, פאדוק ירה בעצמו לאחר שסיים את הטבח, שבו נפצעו גם כ-500 בני אדם.



חוקרי האירוע ממשיכים לחפש אחר ראיות שהושארו מאחור כדי לאתר את הסיבה שהביאה את רואה החשבון לשעבר לצבור ארסנל של רובים ולפתוח באש על הקהל הרב שהגיע לפסטיבל שהתקיים בעיר ההימורים, כאשר נכון לעכשיו, לרשויות אין מידע אמין ביחס למניע שהביא אותו לבצע את הירי, זאת למרות כיווני חקירה רבים, כך לפי גורמי הביטחון במדינה.



עצרת זכרון בזירת הרצח. צילום: AFP
עצרת זכרון בזירת הרצח. צילום: AFP



ואולם, במהלך סוף השבוע, במהלך תדרוך לעיתונאים, מסרו גורמי ביטחון פרטים נוספים על הירי, בהם, העובדה כי מאבטח במלון משך את תשומת לבו של פאדוק לאחר שרץ לעבר המסדרון שבקומה שבה הוא שכן, בעקבות אזעקה. השומר, ישוע קמפוס נורה ברגלו בזמן שבדק את האזעקה.



כמו כן, לא נמצא קשר ישיר לגוף טרור, ולדאעש בפרט, והרשויות בטוחות כי לא היה עוד יורה בחדר של פאדוק, אך הן עדיין מנסות לברר אם מישהו אחר ידע על תכניותיו. מלבד זאת, לא ברור מה הוא התכוון לעשות עם חומרי הנפץ הרבים שאסף.