תייר ישראלי בן 24 נעצר היום (שלישי) בסיני, זאת לאחר שנמצאו קליעי נשק בתיקו מתקופת שירותו הצבאי. הצעיר, ניר יטאח בן ה-24 מרחובות, השתחרר מצה"ל לפני כשנה וחצי-שנתיים ונכנס הבוקר בשעה 6:00 לסיני. השלטונות במצרים גילו אצלו כ-15 כדורים בתיק, שככל הנראה נשכחו שם מתקופת שירותו הצבאי, ועצרו אותו.

אחיו של יטאח, אלמוג, סיפר למעריב: "אני בדרך לשם עכשיו ומבקש מכל מי שיכול לעזור לי בזה, שיעזור. אני כבן אדם אחד, קטן מדי למשרד החוץ. אחי הגיע לטאבה הבוקר עם תרמיל שהיה איתו בטירונות, שם הוא עבר שיקוף ונמצאו שם כנראה כמה קליעים שנשארו לו בתרמיל. עיכבו אותו ואת חברים שלו למעלה מ-3 שעות. לאחר מכן הגיע שוטר מצרי שפשוט דרש ממנו לעלות לרכב. מאז עברו 5 וחצי שעות ואף אחד לא שמע ממנו. משרד החוץ טוען שאין לו תגובה ממצרים. אני הולך להיכנס למצרים ולהגיע עד אליו. אני לא יודע מה בדיוק נעשה אבל אני רק יודע שאני חייב להוציא אותו משם". 


חצי האי סיני. צילום: מקסים דינשטיין, פלאש 90
חצי האי סיני. צילום: מקסים דינשטיין, פלאש 90


עורך דינו, בועז קניג, סיפר: "ממשרד החוץ לא שומעים שום דבר, חדר המצב מכיר את העניין טוב מאוד. ניר כרגע עצור בנואיבה ולא דיבר עדיין עם שום נציג ישראלי. אנחנו תקועים באפלה. חברים שלו שהיו איתו שם יצרו קשר עם המשפחה, שיצרו איתי קשר כדי שאייצג אותו. אנחנו מחכים כרגע לטלפון ממשרד החוץ. הקונסול אמור לטפל בזה, שני האחים שלו כרגע בדרך לסיני".

ממשרד החוץ נמסר: "המקרה מוכר למשרד החוץ והקונסול מטפל בנושא מול הרשויות המקומיות".

עו"ד בועז קניג
עו"ד בועז קניג