ממשלת ספרד תמכה בבקשת המפלגה הסוציאליסטית מהאופוזיציה לערוך בחירות אזוריות בחבל קטלוניה בחודש ינואר, כך אמרה היום (שישי) כרמן קאלבו מהמפלגה הסוציאליסטית. המהלך מגיע כחלק מהצעדים שנוקטת מדריד נגד קטלוניה, בעקבות משאל העם על עצמאות שנערך בתחילת החודש. בנוסף, הסנאט הספרדי עומד להתערב במשבר, וגורמים בו הודיעו כי בכוונתם להצביע אישור צעדים המקנים את השליטה בקטלוניה למדריד כבר בסוף השבוע הבא. 

  
בתוך כך, הממשלה צפויה לקיים מחר ישיבה מיוחדת כדי לדון בהליך יישום סעיף 155 לחוקה הספרדית, שמשמעותו השעיית האוטונומיה של חבל קטלוניה, זאת לאחר שנשיא החבל, קרלס פוג'דמון, לא משך עד אתמול את ההכרזה על הקמת מדינה עצמאית. 

מבחינת מדריד, פוג'דמון אף הגדיל לעשות כשבמכתב ששלח לראחוי, אמר כי הפרלמנט הקטאלני עשוי להצביע על הכרזת עצמאות רשמית במידה והממשלה במדריד תימנע מקיום שיחות עם קטלוניה. "למרות כל המאמצים להשעות את ההכרזה ורצון שלנו לדבר, העובדה שהתשובה היחידה היא האיום להשעות את האוטונומיה, מצביעה על כך שאנחנו לא ערים לבעיה ולא רוצים לדבר", כתב פוג'דמון. 

הבדלנים בקטלוניה פנו אתמול לאפיק אחר כדי לגרום למדריד לאפשר להם להכריז עצמאות. האסיפה הקטאלנית הלאומית קראה בסרטון בטוויטר לתושבים למשוך את כספם מחמישה בנקים תוך שעה. "אם אתם לקוחות של "באנקו סבאדל" או של "לה קאיצ'ה", הביעו את חוסר שביעות הרצון שלכם מהעברת המטה אל מחוץ לקטלוניה. 
 
דוברים של שני הבנקים אמרו כי העסקים מתנהלים כרגיל.