קוריאה הצפונית לא מתכוונת לקיים שיחות עם וושינגטון ביחס לתוכנית הגרעין שלה, כך אמר היום (שישי) מנכ"ל משרד החוץ של פיונגיאנג בכנס שהתקיים במוסקבה, על פי דיווח של סוכנות הידיעות RIA.



לדברי הבכיר הדיפלומטי, צ'ו סון הואי, אמריקה "תצטרך להשלים עם המצב הגרעיני של קוריאה הצפונית". "זה עניין של חיים ומות בשבילנו. המצב הנוכחי מעמיק את ההבנה שלנו שאנחנו זקוקים לנשק גרעיני כדי להדוף התקפה אפשרית", הוסיף סון-הואי.



ההתבטאות האחרונה מגיעה לאחר צעד חסר תקדים של המדינה המסוגרת, שבמסגרתו היא פנתה לאוסטרליה בדרישה להרחיק את עצמה מממשלתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, כך עולה מהצהרה של הממשלה האוסטרלית שפורסמה לפנות בוקר, לפיה היא קיבלה באחרונה מכתב בנושא מפיונגיאנג.



תרגיל של הצבא הצפון קוריאני. פיונגיאנג ממשיכה לאיים. צילום: רויטרס
תרגיל של הצבא הצפון קוריאני. פיונגיאנג ממשיכה לאיים. צילום: רויטרס



ראש ממשלת אוסטרליה מלקולם טרנבול אמר כי המכתב נשלח גם למדינות אחרות, וציין כי הלחצים הדיפלומטים על המדינה המבודדת בעולם עובדים למרות המכתב שמהווה "טרגדיה".



המסמך, בן עמוד אחד, נשלח דרך שגרירות קוריאה הצפונית באינדונזיה ויוחס לוועדת החוץ של מועצת העם העליונה של פיונגיאנג, ונכתב בו כי ממשלתו של קים ג'ונג און קוראת לממשלות אחרות להתרחק מ"הצעדים המרושעים והפזיזים של ממשלת טראמפ". בנוסף, צוין במכתב כי "ארה"ב יכולה לגרום לאסון גרעיני נורא".



טרנבול. קיבל מכתב איום מקוריאה הצפונית. צילום: רויטרס
טרנבול. קיבל מכתב איום מקוריאה הצפונית. צילום: רויטרס



כמו כן, רק לפני כשלושה ימים הזהיר סגן שגריר קוריאה הצפונית לאו"ם, קים אין ריונג, כי המצב בחצי האי הקוריאני "הגיע לנקודת קריטית, ומלחמה גרעינית עלולה לפרוץ בכל רגע". סגן השגריר של המדינה המסוגרת אמר בוועדת האו"ם לפירוק מנשק כי מדינתו היא המדינה היחידה בעולם שחשופה "לאיום גרעיני כה קיצוני באופן ישיר" מצד ארה"ב מאז שנות ה-70, והוסיף כי יש לה את הזכות להחזיק בנשק גרעיני לצורך הגנה עצמית.



מלבד זאת, הוא הצביע על תרגילים צבאיים בקנה מידה גדול הנערכים מדי שנה, תוך שימוש ב"נכסים גרעיניים", וטען כי מה שמסוכן יותר מכך היא התוכנית האמריקאית לביצוע "מבצע חשאי שנועד לסלק את המנהיגות העליונה של קוריאה הצפונית