אירוע חריג אירע הערב (שלישי) בגבעת הקפיטול, מקום מושבה של הרשות המחוקקת של ארצות הברית, כאשר אדם זרק על נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ דגלי רוסיה במקום שהיה אמור להיות תחת אבטחה הרמטית. התקרית אירעה בעת שטראמפ הגיע לסנאט על מנת לגייס תמיכה ברפורמת המס שהוא מקדם בקרב חברי הסנאט הרפובליקאים.
המפגין, שנעצר על ידי השירות החשאי לאחר האירוע, קרא לטראמפ בוגד בעקבות החשדות שעלו בדבר מעורבות רוסית בקמפיין הבחירות של טראמפ לנשיאות ארצות הברית שנערכו לפני כשנה.

מפגין זורק דגלי רוסיה על טראמפ. צילום: רויטרס


המפגין שזרק את הדגלים על טראמפ. צילום: רויטרס


"טראמפ בוגד, טראמפ בוגד", קרא המפגין ושאל את הנשיא: "למה אתה מדבר על מסים כשצריך לדבר על בגידה? הנשיא הזה חבר לגורמים רוסיים כדי לנצח בבחירות".

הלילה פורסם כי מייקל כהן, עורך דינו הפרטי של דונלד טראמפ ייחקר  בנוגע למעורבותה של רוסיה בבחירות לנשיאות ארצות הברית בשנת 2016, כך מסרו מקורות לרשת CBNC האמריקאית. לפי הדיווח, כהן ישוחח עם חוקריו באופן פרטי ואף יופיע מחר בפני ועדת המודיעין של הסנאט. 

כהן הועסק על ידי הנשיא בחברה שלו, וניהל מגעים עם הקרמלין ביחס לבניית מגדל טראמפ במוסקבה, אך המשא ומתן בנושא הסתיים ללא תוצאות. מאוחר יותר התברר כי כהן שלח הודעת מייל לדמיטרי פסקוב, דוברו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, בו ביקש לסייע בבניית המגדל המדובר, אך פסקוב אמר לאחר מכן שהוא מעולם לא השיב להודעה. 

פרקליטו של כהן לא הגיב לדיווח, אך בהצהרה בפני חוקרי הסנאט בחודש שעבר הוא כתב: "אני מתוודה כי לא היה לי שום קשר למעורבות רוסית בתהליך הבחירות שלנו". וועדת המודיעין של בית המשפט הזמינה את כהן אז כדי לדון במסמכים שקשורים אליו, ומאז הוא משתף פעולה עם הוועדה.