היחס האכזרי לו זוכים האסירים הפוליטיים בקוריאה הצפונית זכה לתיעוד בעבר, אך דוח חדש שפורסם היום (חמישי), המבוסס על תצלומי לוויין, חושף את רשת מחנות "החינוך מחדש" אליהם נשלחים האסירים הפוליטיים המואשמים בעבירות שחומרתן יותר זניחה מבחינת הממשל, כך על פי דיווח בוושינגטון פוסט.
מחנות אלה ממוקמים ברחבי המדינה המסוגרת בפרברי הערים ובמתחמים בהרים. המחנות מנוהלים לא על ידי המשטרה החשאית, אלא על ידי מערכת נפרדת שהוקמה עבור טיפול באסירים פוליטיים שמופעלת על ידי הממשלה.

מחנה מספר בקאצ'ון
"העולם מסמן את הממשל הצפון קוריאני כאיום בהקשר של פצצה גרעינית, אבל האזרח הרגיל במדינה הוא זה שסובל מדי יום", אמר גרג סקרלטו, יו"ר ארגון  Committee for Human Rights in North Korea, שאחראי על הוצאת הדוח.

"חשוב יותר מאי פעם להבטיח כי גורלו של האזרח הרגיל בקוריאה הצפונית שלכוד ברשת הגולאג יישאר בחזית מאמציה של הקהילה הבינלאומית", הוסיף.
"הרבה אנשים בכלא הזה נמצאים שם בגין פשעים שהיו להיו נחשבים לכאלו במדינות אחרות", אמר דיוויד הוק, מומחה למחנות העבודה הצפון קוריאנים ומחבר הדוח המדובר. על האסירים במחנות החינוך מחדש נכפים לעבוד באופן קשה ביותר בתנאים על סף רעב.