ראש מנגנון ביטחון הפנים מטעם חמאס ברצועת עזה, תאופיק אבו נעים, ניצל היום (שישי') מניסיון התנקשות בחייו, במרכז הרצועה. מקורות פלסטיניים מסרו, כי פיצוץ התרחש כאשר יצא גנרל אבו נעים ממסגד אבו אל-חסין במרכז הרצועה, שם התפלל ראש מנגנון הביטחון את תפילת יום השישי.



על פי המקורות, כמה אזרחים נפצעו בפיצוץ, בהם אבו נעים עצמו - שטרם הוברר מה מצבו. אולם ביטאון חמאס "א-ריסאלה" דיווח כי מצבו קל. הפצועים הובהלו לבתי חולים, כאשר למקום הגיעו כוחות הביטחון הפלסטינים ופתחו בחקירה. יש לציין, כי אבו נעים הוא אסיר משוחרר מעסקת שליט ב-2011.



אבו נעים החל את דרכו במנגנון הביטחון של חמאס, שהוקם בהוראת שייח' אחמד יאסין באמצע שנות ה-80. כשנה וחצי לאחר פרוץ האינתיפאדה הראשונה הוא נעצר וריצה מאסר בכלא ביטחוני באשקלון. בהמשך שוחרר בעסקת שליט והפך לבכיר ביותר בארגון. 



רכב שב"ס עם משוחררי עסקת שליט. צילום: אורי לנץ
רכב שב"ס עם משוחררי עסקת שליט. צילום: אורי לנץ



ניסיון חיסולו מתרחש על רקע הסכם הפיוס שנחתם לפני כשבועיים בין חמאס לפתח במצרים, שכתוצאה ממנו אמורה הרשות הפלסטינית לקחת בחזרה לידיה את הסמכות הביטחונית על רצועת עזה.



לפי דיווח ברויטרס, מעברי הגבול ברפיח יעברו לשליטת כוחות הנאמנים לאבו מאזן החל מה-1 בנובמבר. לפי דיווח של העיתון ״אל-חיאת״ היוצא לאור בלונדון, נציגי חמאס הגיעו לקהיר עם החלטה סופית ומוחלטת, לפיה ״כל מה שמעל לקרקע יועבר לידי ממשלת הפיוס״. יש להדגיש, כי לאחר חתימת ההסכם העבירה מצרים הזמנה לכל הפלגים הפלסטינים להתכנס בקהיר ב-21 בחודש להשלמת הדיונים. הצדדים יודיעו במשותף על ההסכם במסר לעם הפלסטיני.



לאחר החתימה על ההסכם אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "לא נקבל פיוס פלסטיני מדומה על חשבוננו". לדבריו, "מי שרוצה לעשות פיוס כזה, ההבנה שלנו היא פשוטה מאוד: תכירו במדינת ישראל, תפרקו את הזרוע הצבאית של החמאס, נתקו את הקשר עם איראן שקוראת להשמדתנו ועוד כהנה וכהנה. יש דברים מאוד ברורים וגם הדברים האלה נאמרים בצורה ברורה".