מנהיג חבל קטלוניה המודח, קרלס פוג'דמון, נמלט לבלגיה יחד עם חברי ממשלתו המודחת, כך לפי דיווחים בספרד. הממשלה במדריד אישרה היום (שני) כי פוג'דמון נסע לבריסל יחד עם חברים אחרים בממשלת החבל שהודחה על ידי הממשלה במדריד. העיתון הקטלוני, "אל פריודיקו" דיווח כי פוג'דמון נפגש היום עם פוליטיקאים מקומיים בבירה הבלגית. על פי דיווחים, פוג'דמון צפוי למסור הודעה בהמשך היום. מוקדם יותר, פוג'דמון צייץ בחשבון הטוויטר שלו תמונה של בניין הממשלה הקטלונית בברצלונה, ויצר את הרושם כי הוא הגיע לעבודה למרות הדחתו. 

התובע הכללי הגיש היום המלצה להגשת כתבי אישום נגד מנהיגי חבל קטלוניה בעקבות הכרזתם על עצמאות מספרד ביום שישי. בית המשפט העליון במדריד ידון בבקשה, לפיה הממשלה המקומית המודחת, שהכריזה על עצמאות ביום שישי, תואשם במרי, המרדה, ושימוש לא נאות בכספי ציבור. התובע הכללי, חוזה מנואל מאזה, ביקש כי קרלס פוג'דמון, נשיא החבל המודח, ובכירי ממשלתו ייקראו להעיד בפני בית המשפט. 

התקשורת הספרדית מדווחת כי המנהיגים הקטלונים נקראים להופיע בפני בית המשפט וכי הם ייעצרו רק אם יסרבו. העונש על מרי בספרד הוא עד 30 שנות מאסר. העונש על המרדה הוא עד 15 שנות מאסר, ואילו העונש על שימוש לא נאות בכספי ציבור הוא עד שש שנות מאסר.
 
מריאנו ראחוי. צילום: גטי אימג'ז
מריאנו ראחוי. צילום: גטי אימג'ז


כזכור, לאחר שהפרלמנט בקטלוניה אישר את הכרזת העצמאות, ראש ממשלת ספרד, מריאנו ראחוי, הצהיר כי הוא מדיח את הממשל בקטלוניה והכריז על בחירות בזק שייערכו ב-21 בדצמבר. ראחוי אמר בתום דיון עם ממשלתו כי הוא מפזר את הפרלמנט בחבל והעביר את סמכויותיו למדריד. 

 ממשלת ספרד הודיעה כי מי שתמונה לתפקיד האחראית על ניהול ענייני קטלוניה במקומו של קרלס פוג'דמון, שהודח, כאמור, על ידי הממשלה במדריד, היא סגנית ראש הממשלה סוראיה סאנז. מלבד זאת, השלטון הספרדי החליט להדיח את מפקד המשטרה של קטלוניה מתפקידו ולמנות גם לו מחליף.