כוחות הקואליציה בראשות סעודיה, שנלחמת בתימן, סגרה הבוקר (שני) את נמליה ושדות התעופה במדינה בעקבות ירי הטיל הבליסטי לכיוון ריאד. בנוסף, בסעודיה טענו כי איראן עודדה את המורדים החות'ים לבצע את הירי, והזהירו כי מדובר ב"מעשה מלחמתי", תוך שהיא מאיימת בתקיפה אווירית משלה נגד איראן.



הצהרת הקואליציה מעצימה את המתיחות בין הממלכה הסונית השמרנית ליריבתה השיעית באיראן, שלשתיהן אינטרסים בסכסוך המתרחש בתימן, זאת


לאחר שהקואליציה את טהרן בחימוש המורדים החות'ים ובעלי בריתם בטיל ששוגר בשבת לעבר נמל התעופה הבינלאומי של הבירה הסעודית.



מלך סעודיה (במרכז). המתיחות מגיעה לשיא חדש. צילום: רויטרס
מלך סעודיה (במרכז). המתיחות מגיעה לשיא חדש. צילום: רויטרס



בהודעה הרשמית נמסר גם כי סגירת הנמלים ושדות התעופה יהיו זמנים ו"עבודתם של ארגוני סיוע הומינטריים נלקחת בחשבון", ונמסר כי "תפקידה של איראן והפקודה הישירה שהעבירה לחות'ים בעניין זה מהווים מעשה תוקפני מובהק שמכוון למדינות שכנות ומאיים על השלום והביטחון באזור ובעולם".



מלבד זאת, נכתב בהצהרה גם כי "הקואליציה רואה בכך מעשה בוטה של תוקפנות צבאית מצד המשטר האיראני, ויכולה להיחשב כמעשה מלחמה נגד ממלכת סעודיה. הפיקוד הקואליציוני מאשר שהממלכה שוקלת לעצמה את הזכות להגיב לאיראן בזמן ובדרך המתאימים לה". 



במהלך הלילה פתחו כוחות הקואליציה בגל של תקיפות אוויריות על צנעא, ככל הנראה בתגובה לירי הטיל הבליסטי. בתוך כך, יש לציין כי איראן אכן תמכה במורדים, אך היא מכחישה את הטענה בנוגע לחימושם, כחלק מהמלחמה שגבתה את מותם של יותר מ-10,000 בני אדם עד כה.