יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נשא היום (שבת) דברים באמצעות שידור לווייני בעצרת שארגן פתח ברצועת עזה לרגל יום השנה ה-13 למותו של יאסר ערפאת, בה השתתפו מאות אלפים. הטקס נערך לראשונה זה שנים בעזה בעקבות הסכם הפיוס שנחתם בין פתח לחמאס. בדבריו, אבו מאזן חזר והדגיש כי "אף אחד לא דואג לבני עמנו בעזה יותר מאיתנו. אנחנו עם אחד, עם גורל אחד שלא מתחלק ולא תהיה מדינה ללא עזה או מדינה רק בעזה".



הוא הוסיף כי "אם פתרון שתי המדינות יקרוס, ההנהגה הפלסטינית תצדד בפתרון המדינה האחת בעלת שוויון זכויות מוחלט לכלל אזרחיה על כל אדמת פלסטין", והזהיר ש"פתרון שתי המדינות נמצא בסכנה גדולה".



"אנחנו נמשיך בפיוס, עד שנגיע לרשות אחת, חוק אחד ונשק לגיטימי אחד", הדגיש אבו מאזן באוזני הרבבות שהגיעו לכיכר א-סראיא בעיר עזה. "הביצוע המדויק של ההסכם, כולל מתן סמכות מלאה של הממשלה, שיביא להקלה בסבל, תקווה ועתיד טוב יותר לכולנו".



עצרת בעזה לזכר יאסר עראפת. צילום: AFP



לדבריו, "פלסטין שניסו להוציא אותה ממעגל ההיסטוריה והגיאוגרפיה ב-1917, חזרה בשל ההקרבה של בני העם שלנו, השהידים, הפצועים והאסירים כדי לומר שהיא כאן. היא נקראה פלסטין ותמשיך לשאת את השם פלסטין. העם שגרמו לו נכבה, גירשו אותו ועקרו אותו מאדמתו ובתיו, עדיין עומד על זכויותיו. הזהות הלאומית הפלסטינית קיימת".



הוא גינה את החגיגות של ממשלת בריטניה במלאת 100 שנה להצהרת בלפור "העושק, שגרם לנכבה של 12 מיליון פלסטינים, ושלל מהם את זכויותיהם הפוליטיות, המשפטיות וההומניות". אבו מאזן הדגיש עוד כי "למרות מדיניות הכיבוש הישראלי, כולל ההתנחלויות הקולוניאליות שהוקמו על בסיס האפרטהייד, אנחנו נמשיך בתרבות השלום, המלחמה בטרור באזור ובעולם, ועומדים על זכותנו להישאר באדמתנו, ולדרוש את הזכויות הלגיטימיות שלנו".