סגן ראש משמרות המהפכה האיראניים, חוסיין סלאמי, הזהיר הלילה (ראשון) את אירופה, בדברים שאמר לסוכנות הידיעות המקומית "פארס", כי אם היא תאיים על טהרן, מדינתו תגדיל את טווח הטילים שברשותה ליותר מ -2,000 ק"מ, כך שיכסו את שטחן של מדינות היבשת.



"אם אנחנו שומרים על טווח הטילים שלנו ל -2,000 ק"מ, זה לא בגלל חוסר בטכנולוגיה", הוסיף סלאמי, "אנחנו פועלים לפי דוקטרינה אסטרטגית. עד כה הרגשנו שאירופה אינה איום, ולכן לא הגדלנו את טווח הטילים שלנו, אבל אם אירופה רוצה להפוך לאיום, נגדיל את טווח הטילים".



רק בחודש שעבר אמר מוחמד עלי ג'פארי, מנהיג משמרות המהפכה, כי טווח הטילים של איראן, המגיע כאמור ל-2,000 ק"מ, יכול לכסות את "רוב האינטרסים והכוחות האמריקאים באזור", ולכן אין צורך בהרחבת הטווח. ארה"ב הטילה סנקציות על איראן בעקבות תכנית הטילים הבליסטיים שלה בטענה כי אלו מפרים את החוק הבינלאומי, כיוון שהם יכולי לשאת ראשי נפץ גרעיניים.



האיום מגיע על רק קריאתה של צפרת לדיאלוג "בלתי מתפשר" עם איראן בנוגע לתוכנית הטילים הבליסטיים שלה. רק לפני כשבוע האשימה איראן כי "המדיניות המוטית" של צרפת יוצרת את המשברים במזרח התיכון, לאחר ששר החוץ הצרפתי ז'אן איב דרויאן האשים אותה בשאיפות "הגמוניות" באזור.



"לצערנו נראה כי לצרפת יש גישה מוטית וחד צדדית למשברים באזור והיא תורמת להפיכת משברים פוטנציאליים לאמיתיים", אמר דובר משרד החוץ האיראני, בהראם גאסמי. שר החוץ הצרפתי אמר את הדברים בערב הסעודית, במהלך ביקור לממלכה שנועד לפתור את המשבר שנוצר בעקבות התפטרותו של ראש מממשלת לבנון, סעד אל חרירי, שביקר בחריפות את איראן בהודעת התפטרותו.