בעקבות ניסוי טילים נוסף של קוריאה הצפונית, שבמסגרתו שוגר טיל שנחת במים הטריטוריאליים של יפן, אמר הבוקר (ראשון) הרברט ריימונד מקמאסטר, היועץ לביטחון לאומי של הבית הלבן, כי "הפוטנציאל למלחמה עם פיונגיאנג גודל מיום ליום". הוא הוסיף כי "קוריאה הצפונית מהווה את האיום המיידי הגדול ביותר על ארה"ב".



"אני חושב שזה (הפוטנציאל למלחמה) גדל ומתעצם בכל יום", קבע מקמאסטר, שהסביר: "אנחנו במירוץ, באמת, אנחנו במירוץ על מנת שנוכל לפתור את הבעיה הזו".



במסגרת הדברים, שנאמרו בפני קהל בפורום ההגנה הלאומי בקליפורניה, אמר היועץ לביטחון לאומי של ממשל טראמפ גם כי "יש דרכים לא צבאיות להתמודד עם הנושא, כמו באמצעות הטלת סנקציות כלכליות חמורות יותר על פיונגיאנג". במסגרת זו, הדגיש מקמאסטר את "הכוח הכלכלי האדיר של בייג'ינג", מול המדינה המסוגרת.



רמטכ"ל צבא ארה"ב ונשיא קוריאה הדרומית, מון ג'ה אין. "הבריתות התחזקו". צילום: רויטרס
רמטכ"ל צבא ארה"ב ונשיא קוריאה הדרומית, מון ג'ה אין. "הבריתות התחזקו". צילום: רויטרס



לדבריו, "יש דרכים לטפל בבעיה הזו מלבד מאשר בעימות מזוין, אך ההתנגשות הצבאית מתקרב יותר ויותר, ולא נשאר הרבה זמן". בתוך כך, הוא ציין כי "אנחנו מבקשים מסין לא לעשות לנו או לאף אחד טובה. אנו מבקשים ממנה לפעול לפי האינטרסים שלה, כפי שהיא מאמינה וצריכה, ואנו מאמינים כי האינטרס הדחוף של סין הוא לעשות יותר בנושא".



לטענתו, על סין לנקוט בפעולה חד-צדדית להפסקת ייבוא הנפט הצפון קוריאני. "אי אפשר לשגר טיל ללא דלק", אמר מקמאסטר, שהדגיש כי אמברגו על ייצוא נפט למדינה "יהיה נכון בשלב זה".



קים ג'ונג און. ממשיך בשלו. צילום: רויטרס
קים ג'ונג און. ממשיך בשלו. צילום: רויטרס



עם זאת, הוא טען כי "אין אופציה צבאית שמגיעה ללא סיכון", והוסיף: "פעולות פיונגיאנג הפכו את הבריתות של אמריקה עם יפן וקוריאה הדרומית לחזקות מתמיד".



כזכור, ביום רביעי האחרון הצהירה המדינה המבודדת בעולם כי היא ביצעה ניסוי מוצלח בטיל בליסטי בין יבשתי מסוג "הוואסונג 15". הטיל, כך על פי ההצהרה, יכול להגיע לכל נקודה ברחבי ארצות הברית, והוא המשמעותי ביותר במדינה. כמו כן, על פי ההצהרה הוא טס במהירות 950 קמ"ש, במשך 53 דקות והגיע לגובה של 4,475 ק"מ.