בית המשפט העליון של ארה"ב העניק אמש ניצחון לנשיא דונלד טראמפ ואישר ליישם באופן מלא את צו ההגירה שלו המונע כניסה משש מדינות בעלות רוב מוסלמי. שבעה מתוך תשעת השופטים העליונים הצביעו בעד לאשר את בקשת הממשל לבטל פסיקות בשתי ערכאות נמוכות יותר בהן הצו נחסם חלקית. זוהי הגרסה השלישית של ההוראה הנשיאותית אותה ביקש ליישם טראמפ בינואר כשבוע לאחר שהחל בכהונתו. 



משמעות ההחלטה היא שהמדיניות תיושם לגבי אזרחים המבקשים להיכנס לתחומי ארה"ב מאיראן, לוב, סוריה , תימן, סומליה וצ'אד. בעבר בתי משפט נמוכים יותר הגבילו את הצו רק לאנשים ללא קשרים משפחתיים או קשרים אחרים לארה"ב. הצו נוגע גם לקוראיה הצפונית ולבכירי ממשל מסוימים מוונצואלה אך ערכאות נמוכות יותר כבר אישרו את הסעיפים הנוגעים למדינות אלה. 



בית המשפט העליון קבע כי כי פסיקות של בתי משפט נמוכים יותר שחסו את הצו באופן חלקי יושעו עד שבתי משפט לערעורים בסן פרנסיסקו ובווירג'יניה יפסקו בעניין. שני בתי המשפט צפויים לדון על הצו בהמשך השבוע. טראמפ הוציא את הצו הראשון בינואר ואז הוציא גרסה אחרת שלו במרץ לאחר שהראשון נחסם בבתי משפט פדרליים. הגרסה השניה אושרה חלקית בבית המשפט העליון. תוקפו של הצו השני פג בספטמבר והוא הוחלף אז בגרסה הנוכחית. מטרת הצו, לפי הממשל, היא מניעת חדירה של טרוריסטים לארה"ב מ"מדינות איום". ארגוני זכויות אדם טוענים כי הצו מהווה אפליה כלפי מוסלמים.