ארגון דאעש מאותת כי אובדן השטחים בעיראק ובסוריה לא סימלו את סוף דרכו: שלוחה חדשה של ארגון הטרור בסומליה פרסמה סרטון ראשון שמפציר בתומכים לבצע פיגועים במערב, בעיקר בתקופת החגים הנוכחית.



קבוצת SITE, שמתמחה במעקב אחרי התעמולה של ארגוני טרור, הציגה את הסרטון הראשון של זרוע דאעש בסומליה, ובו קריאה לתומכי ארגון הטרור לנצל את "השכרות" של התושבים במערב במהלך חג המולד וראש השנה האזרחית כדי "לצוד אותם" ולבצע פיגועים נגד מי שאינם מוסלמים. בסרטון מופיעים קטעים של פיגועים קודמים של דאעש לצד צילומים של חגיגות הסילבסטר בלונדון ובערים נוספות.



בין השאר, כולל הסרטון גם הופעות של חמושים רעולי פנים שקוראים למוסלמים במזרח אפריקה להצטרף למאבק הג'יהאד. "דאעש קורא לזאבים בודדים לתקוף במהלך חג המולד וראש השנה האזרחית ולפגוע במועדוני לילה, כנסיות ושווקים, בלי קשר להימצאותם של ילדים", ציינו אנשי SITE.



ארגון הטרור הפעיל ביותר בקרן אפריקה הוא א־שבאב, אשר מזוהה עם אל־קאעידה, ועד לפני שנים ספורות הוא גם שלט בשטחים נרחבים בסומליה, כולל בבירה מוגדישו, ואחראי לפיגועים גם במדינות שכנות. בשנה האחרונה החל גם ארגון דאעש לפעול במדינה, ובחודש שעבר ביצעו כלי טיס אמריקאים תקיפות ראשונות של יעדי דאעש בסומליה שגרמו לעשרות קורבנות בקרב פעילי הארגון.



הסרטון מסומליה מצטרף לאיומים של דאעש לבצע פיגועים במערב במהלך תקופת חגי סוף השנה האזרחית, כולל סרטונים וכרזות שמבטיחים "פצצות בתור מתנות חג". בשבוע שעבר עצרו שירותי הביטחון בבריטניה ארבעה בני אדם בצפון אנגליה בחשד לתכנון פיגוע, ובסוף השבוע חשפה הבולשת הפדרלית כי חייל מרינס לשעבר שהפך לתומך דאעש תכנן לבצע פיגוע באתר הבילויים "רציף "39 בסן פרנסיסקו, בין השאר כנקמה על ההכרה של ממשל טראמפ בירושלים כבירת ישראל.